B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

PRI liv laga?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 7:19 pm    Tittel: PRI liv laga? Svar med Sitat

Jeg reiser snart bort, og neste løp jeg kan delta i er klubbmesterskapet hvor vi skal starte etter PRI'en vår.

Nå har jeg studert resultatlistene fra tirsdag på Tranmyran. Jeg har lest dem nøye, og jeg har begynt å lure litt på denne PRI'en.

Kort sagt må man langt ned på lista for å finne selve målestokken. Med fare for å bli hovmodig her jeg sitter så synes ikke jeg lengre PR er noen god målestokk.

Jeg vil foreslå en AKN-indeks rett og slett. Jada, jeg vet at det er noen foran meg på lista, men AKN-indeksen klinger pent da.

Dere får diskutere dette mens jeg er vekk, og så antar jeg at ting er litt justert til klubbmesterskapet.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Idea Wink Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 12:58 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kan røpe at det allerede (i smug) er innført en ny modell for indeksen. Selv om Per kanskje er den jevneste av oss alle, hendte det i fjor at han fikk PRI på 95 eller 112 eller noe sånt, en sjelden gang.

Men AKN-indeks: nei! Det er vel ikke mange som stiller opp på AKN-O?
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Fre Mai 08, 2009 8:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

PRI ruller og går i 2009. For å finne indeks 100, er det gjort inngående analyser av de siste tre års løp for å finne en beregningsmodell som er uavhengig av PR sin innsats, men samtidig gir samme indeksnivå som før. Da slipper man for eksempel å gjette på "hvor fort hadde PR løpt i dag?" de få gangene han ikke deltar. Her kommer de (nesten) komplette reglene for PRI.

Ved sprintløp tar man gjennomsnittet av kilometertiden til de 5 beste løperne og multipliserer med faktoren 1,13. Ved vanlige karusell-løp tar man gjennomsnittet av kilometertiden til de 3 beste løperne i 4km-løypa og multipliserer med faktoren 0,97. Disse fine tallene gir vanligvis veldig god overensstemmelse med den altfor enkle regelen PR = 100. Ved uvanlig god/dårlig deltakelse på løpet kan skjønn brukes.

I karusell-løp multipliserer man ofte med en korreksjonsfaktor i 3km- og 6km-løypa for å kompensere for eventuelt kortere/lengre eller lettere/vanskeligere løype, f.eks. et sted mellom 1,2 og 0,95. Også skjønnsbasert.

Ved hvert 5.løp strykes det dårligste. Diskvalifikasjon som ikke skyldes sykdom og liknende, straffes med + 10 poeng hvis det er et "tellende" løp.
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Man Mai 25, 2009 11:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

Snart tid for årets første PRI-data! Jeg tenker meg kanskje å nevne alle med PRI under 140-150, og ikke dem over. Vil du nevnes uansett, send meg en melding. Eller: hvis du ikke vil vise PRI'en din før PRIO-løpet til høsten, gi meg en melding om det. ... Det ser allerede ut til at enkelte satser på bedre PRI enn i fjor, ja. Undertegnede hører til dem som ser ut til å "rykke ned en divisjon". Men nå har jeg trent to ganger til, så!
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 26, 2009 8:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg trøblet fælt på post 4 og 5 på Frosktjern og PRI skyter nok høyt i været av den grunn, men jeg må jo selvsagt være med selv om den er høyere enn 150 Smile

...den får heller bli gradvis lavere og lavere i løpet av sesongen.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet