B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Bruk av eventor til Saltenkarusell

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Ons Mai 15, 2013 10:55 pm    Tittel: Bruk av eventor til Saltenkarusell Svar med Sitat

Bruken av eventor har ikke vært overveldende i starten av sesongen. Det skyldes kanskje at mange ikke ser den verdien det har for dem som arrangerer om en er forhåndspåmeldt. Det kan gjentas til det kjedsommelig at det er mindre stress med påmelding for den som sitter der og skal ta i mot det, mindre kø ifm med det samme, enklere å produsere resultater og ikke minst; det er større mulighet til å printe nok kart i alle løyper uten å måtte legge inn en altfor stor sikkerhetsmargin. En slik margin koster også penger.

På løpet 14.5 gikk vi tom for kart i både 2 og 4km pga betydelig flere deltakere enn vanlig. Ikke noe problem for dem som var tidlig ute, kjedelig for dem som kom til slutt. All ære til Amund, Espen og Vebjørn som sporty løp 6km istendenfor 4 og Kaja som løp 2km sammen med Hedda uten rett løype på kartet.

Alle dere som ikke synes oppfordringen om å melde seg på på forhånd var noe å bry seg om var med å bidra til at det ble slik. Ta ansvar neste gang slik at det blir lettere å vurdere hva som er rett antall kart.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 16, 2013 8:23 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg prøvde å melde meg på løpet sist tirsdag utpå mandagskvelden, men påmeldingen var "stengt". Er det satt noe fast klokkeslett for stenging?
Til Toppen
Elin I.
Forumavhengig

Ble Medlem: 11 Jun 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 16, 2013 8:59 am    Tittel: Påmelding i eventor Svar med Sitat

Stort sett er det satt frist til kl. 18 dagen før, men på løpet i dag var det 23:59 i går kveld. Det står på eventor på hvert løp hvor lenge det er mulig å melde seg på Very Happy
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Mai 16, 2013 2:01 pm    Tittel: Svar med Sitat

Påmeldingen var visstnok satt til kl.18 kvelden før. Jeg ser ikke det store behovet for å sette den så tidlig og det kan godt hende at flere forhåndspåmeldinger gikk "fløyten" pga det. For ettertiden burde det holde med et tidspunkt seinere på kvelden.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Mai 16, 2013 3:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er jeg som har satt kl 18.00 konsekvent på våre løp. Hvis vi som har tidtakingsansvar skal kunne laste påmeldingen inn i Eventor, lage listene og få de formidlet til løpsleder før løpet, så kan ikke fristen være ved midnatt.

Her i huset er vi ikke nattmennesker og verken ønsker eller har tid til å holde på med slikt i arbeidstiden. Så skal vi gjøre denne jobben så må fristen være på ettermiddagen.

Tror folk etterhvert venner seg til tidspunktet, og de som ikke klarer det får fortsette å melde seg på ved start.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Mai 16, 2013 10:46 pm    Tittel: Svar med Sitat

Håper at mange blir vant med tidspunktet. Jeg synes likevel det kan vurderes et seinere tidspunkt, f.eks kl.21 eller 22. Også for de som melder seg på er mest aktuelle tid å gjøre dette på kveldstid. Pc-en er ikke påslått før kl.18. Dermed vil reell frist for mange være søndag.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Man Mai 20, 2013 3:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Enig med Arild her. For meg er det gjerne ikkje før i 8-9-tida, når trening og anna ettermiddagsaktivitet er unnagjort, at eg setter meg ned med PCen på ein mandag, og da er fristen allereie gått ut. Har allereie "brunne" meg eit par gonger på det.
Om vi endrar fristen til 22 trur eg det vil auke antalet påmeldte, samtidig som det er tid igjen for tidtakar til å laste ned påmeldte.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Marit Lunde
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 26 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 8:30 am    Tittel: Svar med Sitat

Har forsøkt å melde meg på neste uke (Bestemorenga) men får følgende beskjed: "Påmelding til A-løype (4 km) er enten ikke åpnet eller er stengt".
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 8:57 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei Marit, det ser ut som alt er ok inne på arrangementet og jeg får lov å melde meg på 4-km den 4.6 Bestemorenga. Kan du prøve igjen, og evt se om det bare er 4 km som er problemet hvis du blir avvist der på ny.
Til Toppen
Marit Lunde
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 26 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 1:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg får det fortsatt ikke til. Har prøvd flere klasser. Har du meldt deg på Marit? Det kommer kun opp at det er en påmeldt, og det er ikke deg..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 1:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg meldte meg på og så av igjen, det gikk greit.
Marit, jeg har nå meldt deg på i 4 km, det gikk helt greit for meg. Jeg får høre etterhvert om det er andre også som sliter. Har ingen forklaring akkurat nå.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 4:10 pm    Tittel: Svar med Sitat

Heidi hadde også problem med påmelding til Bestemorenga løpet. Jeg har nå slettet og lagt inn noe av infoen på ny, og nå fikk Heidi meldt seg på. Så forhåpentligvis virker det for alle nåSmile
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet