B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Saltenkarusell 6 Tverlandet Idrettsplass 05.06.2012

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Aviâja
Forumavhengig

Ble Medlem: 07 Mai 2008

InnleggSkrevet: Søn Jun 03, 2012 1:38 pm    Tittel: Saltenkarusell 6 Tverlandet Idrettsplass 05.06.2012 Svar med Sitat

Velkommen til o-løp fra Tverlandet Idrettsplass 05.06.12.
Ta til venstre rett etter Løding skole og følg merking.

Standard løypelengder: N, 2, 3, 4 og 6 km.
Løypene går stort sett i området nord for elva med start og mål på/i nærheten av fotballbanen.
Alle må krysse elva rett etter start og det vil være merket fra start og til egnet passeringspunkt for de måtte ønske å slippe for å vasse.
NB! N-løpere SKAL følge denne merkingen.

Terrenget er preget av en del "Tverlandsgraps"(einekratt og ujevnt underlag)og de tre lengste løypene vil i større eller mindre grad få føling med dette.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Aviâja
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 9:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er en del som skal på Kulturkafè på Mørkvedmarka skole i morgen når det er o-løp. For de som både vil springe o-løp og gå på kulturkafè, så er det mulighet fra ca kl 16.
Fint hvis jeg får beskjed på forhånd hvem som evt kommer og når.
Til Toppen
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2012 2:32 pm    Tittel: TAKK ;-) Svar med Sitat

Takk for flott og tung løype Aviaja - og tusen takk til Per for kyndig o teknisk opplæring på siste trening.

Med unntak av roting på høyden til post 3 - så synes jeg det var inspirerende å oppleve at postene var der jeg trodde....

Hilsen Anita (som trives sammen med Per og Anders på resultatlista Wink
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 8:48 am    Tittel: Svar med Sitat

Anita. Du er jo lettlært. Jeg er imponert over innsatsen din i det grufsete terrenget på Tverlandet. Dette går jo rette veien.
Og til deg Aviaja vil jeg takke for ei krevende løype. Sleit litt med å finne "søkket" på andre posten(kode49). Ellers var det min konsentrasjon som sviktet flere ganger underveis. Satser på neste løp Very Happy Very Happy
Klem fra Per
Til Toppen
Aviâja
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 9:50 am    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det var det der "søkket", ja. Postkode 49 som var 2. post i 4 km og 5. post i 6 km. Jeg er litt i stuss, så jeg må ha svar på noen spørsmål her for å bli klokere.

Jeg skjønner frustrasjonen til Per hvis han leitet etter et søkk og jeg håper at det ikke var mange andre som ble forvirret av at det var markert "søkk" i postbeskrivelsen, men at det var ei grop.

Selvfølgelig skal postbeskrivelsen være rett, men hva er rett hvis ikke kart og terreng stemmer?

Slik som jeg leser kartet, så klarer jeg ikke å se en grop i i midten av ringen. Jeg leste søkk og satte "søkk" i postbeskrivelsen da jeg la løypene i OCAD. Deltaljene i kartet er veldig små og tette på det aktuelle stedet. Jeg har ikke fått sjekket det i OCAD enda, men det kan hende at det kommer annerledes ut der hvis man går ned på målestokken.

Er det flere måter å markere en grop i kartet på når det er snakk om grop i "vanlig" størrelse?

Det jeg burde sett var at terrenget og kartet ikke stemte da jeg hengte ut posten. Det var først da jeg tok inn postene så jeg jo at posten lå i en grop. Posten lå imidlertid på rett sted ellers og man måtte opp på denne lille "nesen" for å se posten - uavhengig av om det var et søkk eller en grop der.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 9:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

På kartet gjekk det ganske tydeleg fram av kurvane, som var veldig detaljerte akkurat der, at dette var eit bittelite søkk på baksida av den lille nesa. Posten lå rett og hadde ein orientert rett fram dit skulle det ikkje vere så vanskeleg å finne posten. Så stor forskjell er det ikkje på ei grop og eit lite søkk.

Forøvrig eit veldig bra løp med gode løyper i eit rimeleg grumsete terreng. Personleg skulle eg nok tatt 4 km og ikkje 6 km etter fleire veker med sjukdom...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2012 2:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har nå sjekket kartet mitt uten plastpose og der klarer jeg verken og se søkk eller grop, bare noe utydelige brune streker i ringen. Derfor mener jeg at posten ikke burde vært brukt og ihvertfall ikke puttet ned i ei grop på toppen av kolle når det står søkk i postbeskrivelsen. Ps Jeg brukte brillene så godt jeg kunne. God helg alle sammen Very Happy Very Happy mvh brillebruker over 60
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2012 2:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

Per R skrev:
Jeg har nå sjekket kartet mitt uten plastpose og der klarer jeg verken og se søkk eller grop, bare noe utydelige brune streker i ringen. Derfor mener jeg at posten ikke burde vært brukt og ihvertfall ikke puttet ned i ei grop på toppen av kolle når det står søkk i postbeskrivelsen. Ps Jeg brukte brillene så godt jeg kunne. God helg alle sammen Very Happy Very Happy mvh brillebruker over 60

Jeg studerte løpskartet sammen med Per etter løpet. Det var ikke helt lett å lese detaljene for en ikke-brillebruker på snart 50 heller. Kanskje snart på tide å bli brillebruker ? Lurer nå likevel på om symbolstørrelsene på kartet er helt i henhold til normen for 1:10000-kart. Synes likevel ikke problemet med lesbarheten er så stort at det diskvalifiserer posten. Ingen grunn til å lete rundt i søkkene utenfor ringen. Jeg ville i alle fall ikke gjort det. Hvis jeg ikke hadde funnet posten inne i ringen hadde jeg heller fortsatt og satset på å krangle meg til å få godkjent løpet likevel.....
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2012 1:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har hatt anledning til en søndagstur til post 2. Kartet i området stemmer. Er man litt pirket så skulle vel de to små steinene sørøst for posten heller vært merket på kartet som steinklynge.
Kartnormen angir minstestørrelse på grop til 2 m i "diameter" og 1 m dybde i forhold til omliggende terreng. Det er riktignok ei lita grop der posten lå i søkket, men "utløpet" er lavere enn knehøyde. Både postplassering og postbeskrivelse er derfor korrekte.
Jeg gikk rett i posten etter å ha vært i en helt "annen verden" en 6-7 minutters tid og deretter ble litt forvirret av Per som tydeligvis hadde "forelsket" seg i det noe større søkket sør for posten. Kan han ha opplevd en parallellfeil jfr framspringet 40-50 meter sørvest for det framspringet posten lå på?
Ellers slutter jeg meg til rosen som er gitt Aviaja ang løypene. Jeg burde nok valgt 3 km-løypa som jeg i ettertid ser var mer utfordrende enn denne løypa vanligvis er. Ei "seniorpolitisk" korrekt løype lagt i et ellers grisete terreng!
Ellers takk til løypelegger for ryddig innlevering av postmateriellet i bua etter løpet. .....og mens jeg er igang: Jeg savner kode 42 som ble brukt sist i Hopen. Er den blitt en "garasjepost" på Reinsletta?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet