B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

B&OI Orienterings "Prosjekt 2020"?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 9:52 am    Tittel: B&OI Orienterings "Prosjekt 2020"? Svar med Sitat

Under temaet O-løp foregår det spredte diskusjoner som jeg med dette innlegget foreslår føres videre under denne nye "tråden".
Begrunnelse:
Forbundstinget i mars vedtok enstemmig "Strategiplan (2012-2014) 2020". Dokumentasjonen finner dere på forbundets hjemmeside under "Forbundstinget 2012" og "Protokoll forbundstinget 2012".
Det overordnete målet for arbeidet i organisasjonen etter forbundstinget er:
"Norsk Orientering har som mål at 1% av Norges befolkning i 2020 skal være medlemmer av klubber tilsluttet Norges Orienteringforbund."
(Norsk Orientering omfatter klubber, kretser og forbund. Situasjonen for Bodøs befolkning er at ca 0,4% er medlemmer av klubber tilsluttet NOF.)
Så blir spørsmålet:
Skal vi ha et "Prosjekt 2020" i klubben vår som vårt bidrag til arbeidet for måloppnåelse og hva kan være tiltakene i et slikt prosjekt?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 7:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi bør vel følge opp med vår andel av NOF's målsetting i en slags Bodø 2020-plan. Men så spørs det da om vår andel er etter folketallet i Bodø kommune eller hele Salten. Det siste betyr at det totalt i Salten da skal være ca 800 o-løpere !
Slik verden har utviklet seg tror jeg dette er svært så ambisiøst. Selv ikke vår nasjonalidrett, langrenn, med de fordelene den er begunstiget med i forhold til eksponering, er i nærheten av slik oppslutning i Salten.

NOF's målsetting går på antall medlemmer, uavhengig av hvor aktive de er. Jeg synes det er mer naturlig å tallfeste konkrete mål om antall aktive medlemmer og antall starter i løp i en sesong. Det er det som gir aktiviteten vi er ute etter. Med aktive medlemmer menes de som deltar på minst ett løp i løpet av sesongen. Jeg synes et mål om 300 aktive o-løpere i Bodø er ei målsetting som er tøff nok men noe som kan tenkes å være mulig med de tiltak vi har mulighet til å sette i gang. 800 o-løpere i Salten har jeg ingen tro på.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet