B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

PRI per 26.mai

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Man Mai 26, 2008 5:39 pm    Tittel: PRI per 26.mai Svar med Sitat

Så er PRI endelig ajourført. Det blir som vanlig et glimrende redskap for å komponere stafettlagene med til KM, og blir utgangspunkt for klubbmesterskapet i september.
NB: hvis du ikke ønsker PRIen din omtalt her i forumet, må du gi meg beskjed. Men vi konkurrerer jo alle mot oss selv, og ikke mot PR, eller...?
Grunnlaget for PRIen til nå er 7 løp. De som har løpt mange, har fått strøket ett. Det gis tillegg i PRI for brutt/disk når det er "tellende" løp.

Arild og Magnus har 83, og Håvard Berg er rett bak med 85.
Petter og Lars kommer deretter, med 89 og 93.
Per Rekkedal har (merkelig nok) 100.
Bak der jager Eirik Gullord med 105, Leif Magne og Marit Johnsen med 107 og Torkel og Anders med 108.
Aviaja har noen topp-tider, men ender på 111, rett før Heidi Mørkved på 112.
Arne Kristian har stor fremgang fra i fjor, og har 118. Det samme har guttungen Håvard Irgens (ja, hva skal vi kalle en som nesten er for ung til å stå på lista?)
Bjørnar H og Torbjørn har også fremgang, og har 122.
Bamse ligger trygt og kontrollert på 125, mens Jakob og Øyvind avanserer med 127 og 134. Så følger Sander med 136.
Håkon har et par ikke fullførte løp, noe som trekker ned til 139.
Heidi og Ida har 140 og 158, Edvin har 172 og Katrine og Frode har 173. Men her ser vi sikkert avansement. (Edvin fikk jo 128 i KM sprint!)

Sist endret av Anders K den Man Mai 26, 2008 9:34 pm, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Man Mai 26, 2008 9:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg knuste Magnus i Mørkvedbukta. Hvorfor har vi da samme PRI ?
Tror det må være noe bug i excel-arket til Anders !
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Man Mai 26, 2008 9:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Excelen har nok fått med seg at du bare var millimetre foran Lars og Petter på Skaug...
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tir Mai 27, 2008 7:47 am    Tittel: Svar med Sitat

Hvis du sender excelarket til meg kan jeg legge det ut.

Dette var jo ikke hele lista? (...men det var kanskje ikke meningen heller?)
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Mai 27, 2008 8:43 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tror jeg skal satse på lav PRI samt NNM i år. For å oppnå det tror jeg jeg skal satse på å delta i færre løp, men med bedre resultater. Bonus vil være at jeg vil få tid til trening inni mellom, sikkert bra for løpsformen. Det vil også løse en del praktiske problemer med logistikk når hele familien vil løpe og vi i tillegg har en 4- åring som kanskje ikke alltid synes det er like artig å være på o-løp.

Kanskje ikke den beste strategien i forhold til å ligge godt an for å bli klubbmester, men jeg får håpe på vanskelige løyper i Arlia. ( Det kan vel du fikse for meg Bamse).
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Ons Mai 28, 2008 5:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er ikke noe problem å legge vanskelige løyper i Arlia, de kommer nesten automatisk? Spørsmålet er om PRIOen fra annet terreng og mer "normalt vanskelig" terreng vil være særlig representativ. Det vil ikke være dumt å legge noen private treningsturer i terrenget for å bli kjent med utfordringene. Husk en klubbmestertittel henger høyt.
Ifjor ble det lagt 3 løyper å velge mellom for de 3 "prioklassene" (forutsetningsvis to A-nivå og ei B-nivå) og relativt enkle sådanne dvs mange B-strekk i A-løypene. Kanskje skulle vi prøve med bare ei løype iår, feks 3,5km og til Arliaterrenget å være ei forholdsvis "ryddig" løype. Den enkelte løpers respitt vil selvsagt bli regnet ut på dette grunnlag.
Har noen av dere synspunkter på dette?
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Mai 28, 2008 9:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

God idé. Klubbmesterskap med PRIO-start i en 3.5-4km som erstatter 3,4 og 6-km høres spennende ut. Blir sikkert mye tråkk og god løpbarhet for de som har PRI under 100.
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Mai 28, 2008 11:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tror 1 løype på ca 3,5 km i Arlia gir bedre "samling" enn i fjor. Det blir enklere å arrangere med bare ei løype, og det blir enda tettere med folk i skogen (det er jo meningen - faktisk ble PRI-O innført som følge av ungdommens ønske om et "tett, actionpreget" løp på et vintermøte i fjor). Siden Arlia er litt over gjennomsnittet vanskelig, vil de med best PRI ha større sjanse enn i fjor. Teknisk "dårlige" løpere med høy PRI vil fremdeles ha en kjempesjanse til å vinne hvis de løper feifritt, men sannsynligheten er ikke like stor i Arlia-marka. Arrangørene kan også vurdere å innføre en "S-faktor". (For de som ikke vet det, og det er ingen, fordi faktoren ble oppfunnet NÅ - står det for "sprednings-faktor" som vil være under 1,00 når man venter at løperne samles opp på grunn av felles løype og mindre løping på egenhånd). (T-faktoren, terrengfaktoren er det mindre behov for å bruke, siden valg av terreng for klubbmesterskap antakelig i seg selv får en effekt i den retningen vi ønsker.

Ja, er ikke formler og excel vidunderlig?! Til dere skolebarn: les matte!
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2008 1:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Både en S- og en T-faktor kan sikkert være nyttige verktøy. Det året vi klarer å få alle løperne inn samtidig (innenfor 5 minutter) kåres løpsleder og løypelegger som klubbmester.

Selv har jeg et annet ess i lomma. Vi reiser til syden, og lander i Bodø omtrent samtidig som Saltendilten er i sluttfasen (hvis det ikke snør bort da). Mens alle andre har 2 mil og frostskader i beina, stiller jeg solbrun og frisk til start på klubbmesterskapet.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2008 8:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

Solbrun og frisk, ja. Men et par uker med slaraffenliv og så kuldesjokk når du kommer hjem kan være nok til at du stivner før 1.post. Nei, det er nok bedre å være hjemme og få gradvis tilvenning til den tidlige vinteren du venter.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet