B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

KM-helg, Korgen og Mo 3-5 september

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Aug 26, 2010 7:23 pm    Tittel: KM-helg, Korgen og Mo 3-5 september Svar med Sitat

Tur til KM-helg 3-5.september er høstens store fellestur som vi håper så mange som mulig blir med på. Alle som vet de skal være med bes melde seg på snarest og innen påmeldingsfristen, 28.aug. Etter dette melder vi på antall stafettlag med utgangspunkt i den individuelle påmeldingen (over 12 år). Uttakskriterier til stafetten vil være PRI og innsatsen på lørdag. En siste mulighet for å bedre sin PRI er å løpe o-løp nå på tirsdag.

Overnatting i et stort hus like ved svenskegrensa med mange rom og seng til alle (dersom ikke interessen sprenger alle rekorder). Det er heller ikke langt til o-løpet.

Muligheter for grilling ute på lørdags ettermiddag og et godt sosialt miljø både for store og små der det er langt å dra til byen.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 10:55 am    Tittel: Svar med Sitat

Påmeldingsfristen er forlenget til tirsdag kl.23.59.
Med andre ord fortsatt mulig å melde seg på.
Reklame: kjempeflott o-terreng, standsmessige overnattingsfasiliteter, ingen egenandeler og et hyggelig sosialt miljø som en ikke får med seg i samme grad ved bare å løpe på tirsdager.
Til Toppen
Aviâja
Forumavhengig

Ble Medlem: 07 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 6:41 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tar ansvar for en artig uteaktivitet lørdag ettermiddag.

Øvelsen kan være fysisk krevende, vond, men er utrolig artig. Kan virke uttøyende på enkelte kroppsdeler. Inkluderer ikke løping. Sier ikke mer...
Til Toppen
regula
Forumavhengig

Ble Medlem: 20 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 11:55 am    Tittel: Reise til KM Svar med Sitat

Hvis det ikke blir fellestransport til KM så er jeg (og Torbjørn) interessert i å sitte på med noen. Dersom jeg må kjøre selv så har jeg intil 3 plasser ledig i bilen.
Reguløa
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 1:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har bedt om pristilbud fra leiebilfirmaene på 9-seters bil. Det er ikke alltid de har slike biler tilgjengelig.
Vi er ganske mange som ikke fyller egne familiekjøretøyer, så slik transport burde passe ganske bra denne gangen.
Mer info kommer etterhvert.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 6:40 pm    Tittel: KM-stafett og laguttak Svar med Sitat

Det ser ut til at vi kan stille 6 lag i KM-stafett. Når jeg ser på startlista så kan det se ut som dette blir en B&OI-dominert stafett. I alle fall i antall lag, og trolig også i toppen.

Idrettsutvalget er ansvarlig for laguttak. PRI-lista er fin å ha når uttaket skal gjøres. Et grunnleggende spørsmål er imidlertid i hvor stor grad en skal toppe lag og/eller sette sammen mest mulig like lag for å beholde litt spenning og bidra til en jevn stafett. I fjor når vi stilte 10 lag var de 4 første toppet mens de 6 siste var satt opp så jevnt som mulig vha PRI. I år ser jeg for meg følgende alternativ

1. toppe 1.lag- toppe 2.lag - toppe 3.lag - jevnest mulig 4-6.lag
2. toppe 1.lag- toppe 2.lag - jevnest mulig 4-6.lag
3. toppe 1.lag - jevnest mulig 2-6.lag
4. 6 jevne lag
5. jevnest mulig 1. og 2. lag med de 8 beste løperne - toppe 3.lag- jevnest mulig 4-6.lag
6. jevnest mulig 1. 2. og 3.lag med de 12 beste - jevnest mulig 4-6
7. toppe 1.lag - jevnest mulig 2-3.lag - jevnest mulig 4-6.lag
8. ennå flere varianter ?

Alternativ 4 gir utvilsomt den jevneste stafetten, men da er sjansene for seier i stafetten betydelig redusert.
Alternativ 1,2,3 og 7 gir høyst sannsynlig B&OI-seier
Alternativ 1,2,5 og 7 gir gode muligheter for dobbeltseier.
Alternativ 5 gir størst mulighet for dobbelseier.
Alternativ 6 gir størst mulighet for trippelseier.
Alternativ 7 gir størst gardering for seier og mulighet for trippelseier.

Antar det er flere friske meninger om dette og at meningene er litt farget av egne muligheter.

Fyr løs !

men uansett er det idrettsutvalget som bestemmer til slutt...
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 9:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tja hva er best. Alle jevnest mulig hadde vært spennende, men samtidig er det jo greit å prøve å slå Mo. Etter 4 år med en klasse i KM stafett så er stillingen 2-2 mellom oss og Mo. Regner med at Mo topper minst et lag og de har også gode løpere.

Føler meg litt inhabil siden jeg ut fra påmeldingslisten nok også i år rangeres som raskeste dameløper av de som skal løpe stafett for klubben. Skulle gjerne sett at noen av ungjentene overtok den rollen, og tok dameplassene på evt toppede lag.
Til Toppen
regula
Forumavhengig

Ble Medlem: 20 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 9:48 am    Tittel: Svar med Sitat

Her er det jo tross alt snakk om et mesterskap og da må de gode og ambisiøse løperne få lov til å kjempe om seieren! Det betyr at vi må ha minst 2 toppa lag.
For min egen del så vil jeg bli ordentlig vettskremt hvis jeg måtte løpe på lag med noen av de beste (og leke drivanker!).
Regula
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 12:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Noe av det fine med KM de siste årene har vært tippekonkurransen med flere jamne lag. Det holder med 2 toppa lag.
Men med bare 1 toppa lag er det en mulighet for at et av de jamne lagene kunne stikke av med en bronsemedalje. Den muligheten er inspirerende den og.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 6:28 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ikke så veldig mange som hadde noe meninger om stafetten. Regner med at de kommer når laguttaket er gjort.....

Nok om det. Så noen praktiske detaljer.

Det er ca 20 senger med dyne og pute. Ta med laken, dynetrekk og putetrekk.

Siden vi er litt flere enn det tar hver bil med liggeunderlag/luftmadrass og en sovepose.

Det er også et godt utstyrt kjøkken. Heller ikke behov for diverse kjøkkenutstyr.

Vi ordner med felles middag på lørdag. Ingen trenger å ta med middagsmat.

Det tar normalt ca 4 timer å kjøre til Korgen. Det står i innbydelsen at det starter kl.21. Da er det ennå ikke mørkt. Det ligger nok an til en liten utsettelse....

Jeg har 3 stk halogenlykter med batteri til utlån under nattløpet. Yngre løpere prioriteres. Interesse bes meldt til meg.

Så bør alle merke seg at det er meldt kaldt vær, og spesielt om kveld/natt. Vi skal bo mer enn 500m over havet. Ha med varme klær.

det er kun 1 dusj ! Vi får dusje på klubbhuset til Korgen etter løpet på fredag. Alle bes bruke dusjen her og ikke utsette til vi er ved Umbukta.

Fordeling av rom tar vi når vi kommer frem. Viktig at ingen breier seg utover før vi blir enige om hvordan vi gjør det.

Da håper vi på en fiiin tur. Sees i Korgen
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 7:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg likte alternativ 7. Det bør være et toppet lag, for vi må jo selvsagt prøve å vinne stafetten. Noe vi sannsynligvis gjør med toppet 1.lag. Av hensyn til konkurransen og spenningen mener jeg ikke det blir rett å toppe 2 lag, siden Mo neppe har gode nok løpere til å stille med mer enn et godt lag. Erfaringsmessig er det ikke bra i lengden hvis den største klubben i et lite o-miljø (les: Nordland) alltid skal vise at den er størst...

Jeg innser jo at jeg vil havne på 2.laget ettersom jeg hverken er god nok, eller innehar noen av spesialkvalitetene som stafettreglementet krever. Likevel ønsker jeg å kunne kjempe om medalje, og da mener jeg den beste sjansen er å stille med jevne 2. og 3.lag, og videre jevne 4-6.lag. Er jeg helt på villspor eller?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
THOlsen
O-troll

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 12:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Enig med Jakob om alternativ 7. Der har vi et lag som skal kjempe om gull samtidig som vi har flest mulig lag i kamp om medalje!
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 10:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

KM-helga på Mo tror jeg ble en positiv opplevelse for alle 28 Bodøløperne. Felles overnatting i et fasjonabelt og nyoppusset hus ved svenskegrensa der begge tilstedeværende generasjoner (10-18 og 40-55) hadde det veldig trivelig. Huset hadde kapasitet til enda flere og de som ikke var der kan bare angre....

For dem som måtte lure på det så ble stafettlagene satt opp etter alternativ-1, men resultatlista bar ikke akkurat preg av det. Noen overrasket med sterke løp og noen med det motsatte. Stafett er ikke alltid matematikk, heldigvis. Men B&OI vant i alle fall dobbelt.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 8:23 am    Tittel: Svar med Sitat

Gratulerer!!!!
Til Toppen
Frode
Aktiv

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 9:12 am    Tittel: Svar med Sitat

Stafett er stafett!
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet