B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Saltenkarusellen nr 2-2010, tirs 11.mai. RØNVIKFJELLET

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
admin
Administrator på forumet

Ble Medlem: 03 Jan 2007

InnleggSkrevet: Man Mai 10, 2010 7:11 pm    Tittel: Saltenkarusellen nr 2-2010, tirs 11.mai. RØNVIKFJELLET Svar med Sitat

Start fra Turisthytta klokken 18:00

Terminlista sier "kort", noe som sikkert betyr litt kortere distanser enn vanlig. Det trengs gjerne på Rønvikfjellet hvor km-tidene ofte blir høye.

Petter Jakola er løypelegger.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Petter J.
O-troll

Ble Medlem: 27 Mai 2008

InnleggSkrevet: Man Mai 10, 2010 10:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

HEI!

Da er kartene ordnet og postene satt ut. Alt er klart til en flott dag på Rønvikfjellet og det første ordentlige løpet i Bodømarka. Starten blir kl 18.00 som vanlig fra Turisthytten. Parkering på den store parkeringsplassen. På grunn av tele i bakken henger enkelte stempingsenheter i snor. Dette kan sjekkes på postbeskrivelsen. Nummer over 100 henger i snor. Men dette vil bli ikke noe problem. (N-løypa har alle med bukk).

Som nevnt over er det kort distanse. Det vil si at:
(6)km = 4,4 km A nivå
(4)km = 3,2 km A nivå
(3)km = 2,2 km B nivå
(2)km = 1,6 km C nivå
N = 1,5 km N nivå

Det at distansene er kortere gjør det ikke til noe dårligere o-løp. Vi har vel alle vært på Rønvikfjellet før og vet at det kan være o-teknisk krevende. Det kommer til å være variert, fra finorientering til veivalgsstrekk.

Håper været er med oss. Da blir det riktig fint!
Vel møtt alle sammen! Very Happy

Petter Jakola
(PS: har mange kart så det er bare å komme. Ungdom og eldre ungdom. Ønsker ikke å sitte igjen med en hel haug på onsdag)
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 8:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Kjempebra løype Petter.

Det var selvsagt tungt.

Løpsterke løpere virret rundt meg, de løp i alle retninger. Noen ganger lønner det seg å gå rett vei, men jeg skulle bare gjort det litt raskere bare.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Torkel
Forumavhengig

Ble Medlem: 03 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 11:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det gledet et klubbhjerte å se et så flott arrangement som på Rønvikfjellet i dag, med så mye folk og stor stemning.
Strålende og krevende løyper. Stor ros til Petter for gode løyper. Very Happy
Fantastisk utsikt v post 4, helt vest på kartet, kunne nesten se ned på Nyholmen skandse. Fikk lyst å gå tilbake dit med ettermiddagskaffen, det får bli en annen ettermiddag, i neste uke m tur-o postene. Laughing

I morgen drar vi med en god gjeng ungdommer til Levanger, NM i sprint for våre juniorer torsdag, og gode muligheter for trening og løp for oss andre lørdag og søndag.
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 9:46 am    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy Very Happy Very Happy Petter. 4km var ei fin løype med A kvalitet. Mange fine veivalg og lav kveldssol.Hyggelig å se så mange glade mennesker så tidlig i sesongen. Håper alle fortsetter og at de nye trives i vårt miljø. Stor takk til Petter for fine løyper. Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen
admin
Administrator på forumet

Ble Medlem: 03 Jan 2007

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 10:35 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Her er fire bilder tatt i går, samt alle løypene (pdf-filer). Klikk på lenkene så kommer de opp. Filene er ganske store så det kan ta noen sekunder.

http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/DSC00043.JPG Lavvo og Landegode.

http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/DSC00046.JPG Spreke og gode ungdommer.

http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/DSC00047.JPG Samlingsplass.

http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/DSC00049.JPG Flink løypelegger.

[url]http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/4.4km.pdf

[url]http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/3.2km.pdf

[url]http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/2.2km.pdf

[url]http://bodo-orientering.no/Resultater/2010/2010-05-11-sk2/N.pdf[/url]
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 1:15 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ser ut som jeg tapte jevnt og trutt hele veien, jeg hadde bare et par småbom.

Ett strekk som skiller seg litt ut for meg, og det er til post 10. Fra post 9 løp jeg over den lille blå myra sørøst for posten og traff den lille stien i det grønne som leder ned i dalen. Jeg "løp" opp den tunge bakken og fikk en fin inngang til posten, litt høyt kanskje.

Spørs om jeg ikke skulle ha løpt rundt og kommet inn til posten fra den stien som går gjennom det grønne. Blir ikke så mange bakker av det. Jeg bestemte meg raskt for ikke å ta dette strekket, mens spørs om det ikke var et dårlig valg.

Ikke helt nok til å ta igjen Anders Kure, men det er jo ikke så langt unna.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 1:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Et lite forsøk på konstruktiv diskusjon om vanskelighetsgrad på løypene. For det er ikke spesielt lett synes jeg.

De to A-løypene ser fine ut, skikkelig bra løyper synes jeg. Imponert over kvaliteten. Synd at det er så åpent i terrenget nå på våren.

B-løypa virker på meg nesten litt for lett, mens N-løypa igjen nesten virker for vanskelig. Det virker ikke helt slik på tidene på de som har løpt løypa, så da tar jeg sikkert feil Smile

B-løypa har noen veldig enkle poster, mens N-løypa igjen har noen poster hvor man må skifte ledelinje flere ganger. Dere som er eksperter på slikt, hva mener dere?
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 6:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei! Det du har kalt N løypa er C-løypa. N-løypa var enklere enn dette og hadde også merka løype i et litt vanskelig område.

Som c-løype er den bra.
Enig i at postdetaljene i B-løypa kanskje var litt lette.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 9:26 pm    Tittel: Svar med Sitat

Flotte løyper. Takk til Petter for vel utført jobb. Kart og løypetrykk var også veldig bra denne gangen.

Diskusjon om nivå på løypene: A-løypene var lagt veldig bra og utnyttet det smale terrenget på en utmerket måte. C-løypa er passe vanskelig. Store deler av B-løypa har også rett nivå, mens noen poster kanskje er litt enkle. Men det er viktig at B-nivået er enklere enn A. Det var det her.

Egen innsats: Er veldig fornøyd med at skaden i foten ikke plaget meg denne gangen. Det o-messige fungerte bra unntatt på ett strekk (til nr.6) der jeg slurvet med orienteringen og dermed gikk meg fast i stup og kratt. Orienterte lenge mot post 10 som lå nærmere linken.
På 13.post overså jeg kortstrekket til 14.post og var halvveis til nr.15 da jeg oppdaget tabben og slukøret måtte returnere. Regnet egentlig med at en mulig seier ville glippe her.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 10:01 pm    Tittel: Svar med Sitat

Marit J skrev:
Det du har kalt N løypa er C-løypa. N-løypa var enklere enn dette og hadde også merka løype i et litt vanskelig område. Som c-løype er den bra.

Ah, det forklarer jo hvorfor jeg stusset. Det var jeg som rotet det til. Som C virker den jo god Smile takk
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 2:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Morsomt med en løypediskusjon sånn litt i dybden, så jeg hiver meg på.
Forhold som har med alder å gjøre har gjort at det har blitt noen 3 km (den såkalte B-løypa) på meg de siste par tre årene. Dette er etter min mening den løypa som varierer mest i kvalitet fra tilnærmet A-nivå (passer antakelig meg best) og til C-nivå (som 13-14-åringene burde slippe).
Det typiske for ei god B-løype i forhold til A-nivået (det fins et elitenivå også) sett fra de godt eldres side er relativt rene bunn-/vegetasjonsforhold (redusert smidighet og balanse), ikke for "grøtet" kart (redusert syn), "oppfangere" bak posten (redusert styrke; spares for storbom). Også de eldre liker at orientering er en løpsidrett. Tas disse hensyn så har vi også ei bra løype for 13-14-åringene.
Jeg synes 3,2 km denne gang var bra som B-løype også. Rønvikfjellet er vanskelig for en løypelegger, men Petter mestret forholdene godt med denne løypa. Smøg den fint fram uten dramatiske høydeforskjeller og taklet "juvet" meget bra.
Noe vil det alltid være: Stien forbi Linken (det naturlige vegvalg fra 3. til 4. og forsåvidt fra 2. til 3. i 4,4 km) er jeg blitt så lei av at jeg valgte en god bue til høyre på myrene nord om 8. posten. Det kostet et par minutter, men pytt pytt. Her så jeg Marit på vei til 9. og lett på foten som bare det. På 4. møtte jeg en smilende Anita. Tenkte henne skal jeg slå og klarte det.
Da begynte jeg å tenke på NNM. Greier vi å mobilisere skikkelig så har vi faktisk gullsjanser i alle stafettklasser. Hvilken triumf det ville være.
Som sum gjorde Petter en utmerket jobb.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet