B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

22/9 Saltensprinten (flyttet Bestemorenga --> Mørkvedbukt
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Søn Sep 06, 2009 7:42 am    Tittel: 22/9 Saltensprinten (flyttet Bestemorenga --> Mørkvedbukt Svar med Sitat

Øyvind er løypelegger og kommer kanskje til å si noen ord i denne tråden.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Øyvind
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 17, 2009 3:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Saltensprinten 22/9 går i Mørkvedbukta, med samlingsplass og mål ved stien ut mot Mørkvedodden, og start 50 m fra mål. Det er start fra 17.30 til 18.30.

Det er to løyper: A-løypa er ca 2,4 km og N-løypa ca 1,5 km.

Målestokken på kartet er 1:5000 og ekvidistansen 2 m (disse opplysningene er skjult av postbeskrivelsene). Løypene er ferdig trykt på kartet.

I følge yr.no blir det nok vått på myrene, men hvis det blir litt sprekker i skylaget kan det bli fint motlys i strekkene som går vestover.
Til Toppen
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 22, 2009 7:47 pm    Tittel: Støvla ;-) Svar med Sitat

Hotel Havly (eller var det Luksuscamp Mørkvedbukta) melder om et stykk par støvler funnet - størrelse 42. Medhjelper til løpet har tatt støvlan i forvaring;-)

Takk ellers for god innsats og gratulerer til Petter og Heidi som vant hhv herre og dameklassen Wink
Heidi Mørkved
Mesterskapsløper og spurter

Ble Medlem: 25 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 22, 2009 8:58 pm    Tittel: Svar med Sitat

Takk Smile

Jeg anbefaler alle å kjøpe våtsokker (i stedet for støvler?) av neoprene og bruke i o-skoene. Både på Saltendilten og i Mørkvedbukta var det veldig bra å løpe i (med et par tynne ullsokker i). Spesielt nå på høsten når myrene er skikkelig våte og kalde kjenner man ikke at vannet er kaldt med slike sokker. Selv ikke etter passeringen av elva til post 1 på Saltendilten var det noe problem å bli våt...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Sep 22, 2009 11:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Noen bruker nymotens sokker for ikke å bli kalde på beina, noen bruker o-legger for å unngå riper på leggene mens andre igjen bruker o-sko med ankelstøtte.

Nei, alt var mye enklere før da det fantes bare en o-sko-produsent, alle o-drakter var ensfarget (mørkegrønn eller blå), tommelkompass var ukjent og enkelte holdt liv i o-buksa i flere tiår med så mange sikkerhetsnåler at kompasset ble forvirret.

Jeg for min del kunne tenke meg ei lue med innlagte isposer for å holde hodet kaldt.....
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 8:42 am    Tittel: Svar med Sitat

Enig med Arild
.....og kunne tenke meg støtdempere i tillegg.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 9:21 am    Tittel: Svar med Sitat

Det hørtes ut som fine og gode sokker, det skal vurderes.

Jeg har oppdaget at de leggisene egentlig er valgfrie litt avhengig av terreng. Jeg valgte dem bort på Saltendilten, men merket liten forskjell.

Støtdempere er en god ide, det var på de steinete stiene oppå Hopsfjellet jeg først fikk problemer på Saltendilten.

Jeg reagerer allergisk på bregner, og ser ikke ut etter løp hvor jeg må løpe gjennom bregneskoger. Det var noe av dette ned lia mot Vatn-Vatnet på Saltendilten, og jeg var full av elveblest etter løpet. Jeg vurderer å skaffe meg en helt tett tørrdrakt å løpe i.
Til Toppen
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 11:51 am    Tittel: Svar med Sitat

Anbefaler fortsatt våtsokker (dette er ikke noen "nymotens greier"... mine første par var knallgul utenpå og sjokkrosa inni og ut fra fargene var de da fra et annet årtusen...)! Dessuten må det vel være en grunn til at jeg slo Arild på flere strekk enn noen gang tidligere (tidligere har jeg vel bare slått han i spurten?)?
Smile
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 1:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy Åhh. Nå skjønner jeg hvorfor jeg tapte alle strekkene i Mørkvedbukta. Jeg trodde først det var alderen og at Saltendilten m.m. hang i beina, men nå har dere forklaringen. Hvor får jeg kjøpt slike tette flotte sokker med støtdempere. Kanskje jeg kan ønske meg noen par til 60 årsdagen. Very Happy Very Happy Very Happy Ellers må jeg takke Øyvind for fine løyper. Det var flere fine veivalg!!! Men myrene(vannpyttene) var svært våte og tunge. Very Happy Very Happy
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 2:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvor lurt var det egentlig å løpe langs så mange myrer i går da. Hvis de var veldig våte og tunge kan det hende det lønte seg å løpe utenom det meste?
Til Toppen
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 5:01 pm    Tittel: Støvlan ;-) Svar med Sitat

http://www.youtube.com/watch?v=pD5xpd76dEw

Ska e send de tell han Harald Næssvold ..........
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 5:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Våtsokker fantes også i Harstad da jeg var ung, og det begynner å bli noen år siden. Sjøl har jeg aldri gått til anskaffelse, men det var et par i o-laget der som sverga til dem.

Jeg prøvde jeg meg med godt slitte jogge sko i går ( bedre demping enn o-sko for min dårlige hæl). Til tider følte jeg meg som Bambi på isen, men kom meg i mål med bare et fall.

Fint med en sprintløype uten alt for mange poster. Lettere å holde hodet kaldt og se hvilken post man skal på.
Til Toppen
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 6:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Anita, kan du få Harald Næssvold til å stille på neste o-løp for å sjekke om det er hans støvler? Helt fantastisk Smile
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2009 6:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

I en annen idrett jeg er i befatning med er utstyret mer i fokus enn det fortjener. Nå er det i ferd med å skli ut i orientering også. Støveldance og varme sokker har liten effekt. Heidi; jeg tror du har slått meg på enkeltstrekk utenom spurten tidligere også. Det er uansett sluttiden som teller.
Til 2.post løp jeg rett på, til nr8. via mål. Det første var trolig lurt. Det andre føltes ikke slik. Fin løype med 2 litt lengre strekk.
Til Toppen
Frode
Aktiv

InnleggSkrevet: Fre Sep 25, 2009 10:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Heidi! Å holde seg varm på beina er lurt for helsas del. Neopren sokkene markedsføres av Trimtex og sport8 som o-utstyr bare så det er sagt.

Når det gjelder o-ferdighetene har jeg ikke så mye tro på alt utstyr som er å få kjøpt. Men hvis det kommer et kompass som sier fra når jeg kommer ut av kurs skal jeg ønske meg det til jul.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet