B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

trenings o-løp 4.august

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arild
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Ons Aug 05, 2009 7:32 pm    Tittel: trenings o-løp 4.august Svar med Sitat

Strålende vær og godt oppmøte med 18 deltakere på treningsløpet ovenfor Langlivatnet 4.august. Terrenget har preg av villmark ( i Bodøsammenheng) med lite menneskelige inngrep og stier. Mangel på stier og andre tydelige ledelinjer førte til frisk bomming i det åpne og lettløpte terrenget.
Noen deltakere (bl.a. Per) valgte å safe til 1.post med å utnytte en traktorvei noen meter istedenfor å løpe korteste vei rett på. Fysj. Slik omgåing av kartlesingsutfordringer hører ikke hjemme blant garvede veteraner på et treningsløp. Senere startende ringrev, Bamse, lot seg derimot ikke friste og valgt rett på. Bra !

Uansett: Ingen av disse og heller ingen andre hadde sjans mot Petter som fosset gjennom skogen så støvskyen stod etter ham på de knusktørre myrene. Meget bra også av Marit Johnsen.

Resultater:

Petter Jakola 26.51
Marit Johnsen 32.38
Per Rekkedal 35.17
Håkon Hegreberg 38.08
Leif M Eggestad 39.25
Torkel Irgens 39.55
Jakob K Skogan 42.11
Carl B Bjørseth 42.21
Åge Mohus 49.41
Morten Selnes 49.53
Geir Moen 50.54
Erlend E Kjelstrup 51.32
Heidi Mørkved 54.08
Marit Elveos 60.28
Reidar Andersen 64.27
Anita Eriksen 70.25

2 stk brøt løpet
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Aug 05, 2009 8:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Håpe du ikke har tenkt å offentlig gjør dette i aviso.. Crying or Very sad Brukte like lang tid til en post som Petter på hele løypa... Spørs om en må både stille på trening i morgen og plukk inn alle postan på 8,2 km løypa ved Festvåg! Wink
Heidi Mørkved
Mesterskapsløper og spurter

Ble Medlem: 25 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Aug 05, 2009 11:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Du mener vi greier (eller kanskje trenger...) begge deler Anita? Er vel i alle fall bedre at vi tar inn poster enn å sette dem ut... Kunne jo blitt interessant hvis vi hadde arrangert et løp...
Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 12:02 am    Tittel: Svar med Sitat

Var det så at alle bomma på 4. posten? Det skjønner jeg ikke. Den var jo lett. Var jo bare å ta kurs og følge myrene inn i posten.
Det var ikke engang et difust grønnfelt eller flombekker rundt posten Laughing Laughing
Nei dette er for dårlig folkens.
PS: Men jeg tror jeg har fått lærepengen min når det gjelder vanskelige 1.-poster. Jeg greide å bomme 8-9 min på 1. post på dette løpet. Jeg begynte å løpe på 1:5000 kart i hode mitt. Det gikk ikke helt bra!!! Rolling Eyes Confused Sad
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 8:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Takk for at du ikke skrev at du måtte hjelpe enkelte totalt forvirrede personer med å finne ut både hvor de selv og post 4 var... Det måtte vel være en passende takk ettersom du var så heldig å få lov å løpe på laget mitt på tomannsstafetten... He-he...
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 9:23 am    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy At jeg ikke valgte å gå rett på første post skyldes flere ting. Jeg har aldri vært noe kompassløper. I tillegg var jeg sliten i beina etter 2timer og 20 minutters fjelltur til Skautua og Bostolia kvelden før.. Da var det greiest å ta venstreveivalget og følge kotene og direkte i posten. På vei til 4.posten oppdaget jeg at jeg hadde glemt kompasset i ryggsekken i målområdet. (Kan det være alderen?)
Den eneste bommen jeg hadde var 5.posten hvor jeg selv hadde lagt ut turoposten like ved, men med briller så jeg ikke på rett stein på kartet og løp derfor nedover lia og lette på feil plass. Da traff jeg også Håkon som surra litt rundt 5.posten. Var også innom startområdet og lette etter kompasset mitt på vei til 7.post , men uten å finne det...(alderen igjen), men jeg innser at jeg tapte klart i innspurten for Håkon m.fl(alderen igjen)
Men et kjempefint løp i et aldeles nydelig terreng var det... Very Happy Very Happy Very Happy

PS Bommet forøvrig på stien opp til Fjærkjerringa(på Kjerringøy) i går kveld. Shocked
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 11:44 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg giddet ikke komme for jeg synes det virket for useriøst.

Jeg sparer meg til større mesterskap.

Mulig jeg skal bli svensk, og løpe SM ultralang. Mats Troeng vant Midnattsolgaloppen, her har han lagt ut den svenske ultralangløypa med veivalg.

http://www.matstroeng.se/maps/show_map.php?user=mt&map=302
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 2:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Useriøst ?

Er det lengden du er misfornøyd med. Skal sørge for ekstra lang løype til deg neste gang.
Til Toppen
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 2:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Har hørt at Arne Kristian stiller på tomanns-stafetten i kveld uten partner. Han ønsker å ta alle etappene selv.
Smile
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 4:11 pm    Tittel: Svar med Sitat

Til mitt forsvar kan jeg si at jeg hadde 50 000 kart i hodet etter div fjellturer... men det var vel en dårlig undskyldning. Uannsett så var det ei artig løype selv om resultatet for min del var like "hærslig" som badeforholdan i Langlivatnet.. Satse på at terrenget mot Festvåg byr på litt freshere vann Laughing

Det er jo noe som heter "tap og vinn med samme sinn" og "det viktigste er ikke å vinne men å delta" ( hør hør Arne Kristian) Wink - men innrømmer gjerne at jeg er en dårlig taper - som det heter; "Show me a good looser - and you show me a looser" Very Happy
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 4:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Second is first looser...
Smile
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 7:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Arild skrev:
Useriøst ?

Er det lengden du er misfornøyd med. Skal sørge for ekstra lang løype til deg neste gang.

Hmmm, dårlige unnskyldninger slår tilbake på en måte jeg ikke helt hadde forutsett.

Neida, Arild, dette var helt sikkert supert. Skulle gjerne vært med, men det passer ikke.

Rønvikfjellet neste tirsdag, når det regner, da kommer jeg.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 8:22 pm    Tittel: Svar med Sitat

Skjønner ikke at det blir så mye bomming, når det stort sett var bare tur-o poster. De er jo enkle!!!!!

Et tips, ta turpostene som trening da er dere godt forberedt til slike sommerløp som går i tur o terreng. Jeg hadde et par strekk inne fra treningsturen jeg var på 2 dager før Arild annonserte dette løpet.

I alle fall her må skjerping til for flere før neste helgs store mesterskap.
Til Toppen
Heidi Mørkved

InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 11:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

"Dream team" venter spent på resultalista fra dagens tomanns-stafett. Det er vel det som kalles revansje fra løpet på tirsdag Smile
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet