B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

NNM 2009 Indre Troms
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Marit J
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Man Jun 29, 2009 9:32 pm    Tittel: NNM 2009 Indre Troms Svar med Sitat

NNM går i år 14.-16.august. Sprint i sentrum av Finnsnes, lang i Mellombygd og stafett nær Sørreisa.

Mens vi nå jobber med MG og mange ikke får løpe, regner jeg med at vi alle blir løpssugne og klar for å delta på NNM.

Når avstanden ikke er så stor som i fjor, bør vi prøve å komme opp i 40 deltakere og igjen bli største klubb.. Tar dere utfordringen?

Vi må raskt tenke på hvordan vi vil overnatte, så derfor er det greit om de fleste raskt bestemmer seg for om de blir med på NNM.

Ser på hjemmesiden til Mo at de satser på hytter på Målselvfossen feriesenter.

Hva synes dere, er det noe vi også bør satse på ? Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Man Jun 29, 2009 10:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hytter med en viss standard høres helt topp ut. Forslaget støttes av oss i Bjørndalstoppen
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 8:53 am    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy Her må vi satse ellers dør o-sporten i Nordnorge. Jeg stiller opp og gleder meg til å konkurrere med ungdommene. Det blir vel amerikansk uttagning som i gamle dager når det gjelder stafett? Bør vi sette opp minibuss eller liknende?? Det sosiale er jo viktig for å lykkes. Se på Håvard og Petter som blomstrer for tiden..Håper det blir mange fra Bodø.
Til Toppen
anito
Forumavhengig

Ble Medlem: 28 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 8:47 pm    Tittel: NNM Svar med Sitat

Familien Eriksen/ Reitan stiller med 4 stykk og vi ser gjerne for oss hytter ved Målselvfossen. Vi er klar for alle løpene - inklusive det å kjempe for deltakelse på stafetten - lover å drive o teknisk trening osv...
Wink Wink
Vi kjører selv. Konklusjon fra oss er at det hadde vært fint om "noen" kan gjøre en reservering ved Målselvfossen - Det hadde vært flott.
Petter J.
O-troll

Ble Medlem: 27 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 10:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

For meg har NNM vært en selvfølge de siste årene... Wink
Det å være mange fører til god steming og gode resultater + mange staffetlag Very Happy
Jeg har gode erfaringer med minibuss tidligere, de gangene jeg fikk reise helt alene for første gang Cool er veldig hyggerlig Very Happy
Det hadde vært fint å kjørt det og ordnet felles overnatting !!!
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 02, 2009 7:40 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg blir med. Klubb med flest deltakere må være målet, ja. Jeg sitter gjerne på i en buss, men kan også kjøre. Hytter: ja.

Så gjelder det bare å få trent litt etter MG. Skjønner at det blir kamp om stafettplassene, og Per ivrer for amerikansk uttak. Men sier ikke mange erfaringer at de som løper bra på lørdag, bommer seg bort på søndag?
Til Toppen
Heidi Mørkved
Mesterskapsløper og spurter

Ble Medlem: 25 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 02, 2009 8:58 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg stiller gjerne, men må jobbe fredag 14. august. Er det andre som skal dra på ettermiddagen da og ikke springe på fredag?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Jul 02, 2009 3:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hittil har 28 stk, meldt at de vil være med på NNM og fellesovernatting.

Bra start regner med å høre fra flere.
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 02, 2009 10:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det inspirerer at så mange allerede har bestemt seg. Jeg har fått meg nye briller og blir med. Jeg reiser normalt med lite bagasje, har gått ned 4,5 kg de siste to mnd. Tar derfor liten plass og reiser med hva/hvem som helst. ...og så skal jeg starte i ny klasse.
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Fre Jul 03, 2009 7:47 am    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy Dette ser bra ut. De gamle slår til igjen, men vi vil ha mange unge og særlig nye familier med også. Jeg har stort sett deltatt i de fleste NNM siden 1965(på dårlig kart ved Andselv husker jeg). Det er på slike turer vi lager godt klubbmiljø. Bare spør Petter og de andre raskingene. Jeg tror vi trenger en slik tur etter alt "kjøret "med MG. Prøvde å løpe en liten tur langs Futelva i går kveld, men må nok innrømme at det gikk litt tungt...
Til Toppen
Ida Hegreberg
Nybegynner på forumet

InnleggSkrevet: Man Jul 06, 2009 2:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Er ikke hytter litt usosialt da?
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Jul 07, 2009 7:15 am    Tittel: Svar med Sitat

Arrangørene tilbyr ikke overnatting på skole.

Vi trenger vel ikke ligge ukomfortabelt i flokk på klasserom for å være sosiale. Det sosiale skaper vi selv, så det er opp til oss om det skal bli usosialt eller ikke.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 2:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Siste status i påmelding til NNM.

36 stk har meldt seg. Kjempebra oppslutning.

Dette antallet tilsvarer det antall senger vi har i hyttene som er bestilt. Så for de som fortsatt nøler, meld dere raskt så skal jeg bestille en hytte til.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Aug 13, 2009 5:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er høye kilometertider både her og der. Idrettssjefen begynner å bli engstelig foran NNM. Som største klubb (mulig Sørreisa er litt flere) bør vi også ta flest medaljer. Klarer vi det ?

Til tross for nevnte bekymring har jeg har vurdert våre løpere ut fra resultater så langt i sesongen og kommer frem til flg for langdistansen.

Antall storfavoritter i sin klasse: 4. Noen annet enn seier er en nedtur.
Klare medaljekandidater (også gull): 4
Klare medaljekandidater i klasser der vi også har storfavoritten: 3
Mulige medaljevinnere: de fleste andre

Oversikten gjelder ikke klasser under 12 år, samt underklasser da disse ikke er mesterskapsklasser. Det burde bli noen topplasseringer der også.

Så her er det bare å stå på og orientere skikkelig.

Når det gjelder sprint er det færre klasser og mindre forutsigbart. Ingen vurdering er gjort her.

Stafetten er ennå vanskeligere å vurdere da vi ikke vet i hvilken klasse konkurrentene vil bruke sine 15-16-åringer og 35+. Vi er kanskje ikke sikre på egne disposisjoner heller.
I fjor fikk vi en seier (H13-16). Vi kan absolutt vinne her i år også, men det er flere konkurrenter med gode løpere. Det er fullt mulig å vinne i de 5 andre mesterskapsklassene også, men noe direkte favoritt tror jeg ikke vi er i noen av dem.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tir Aug 18, 2009 8:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Takk til Arild for rapport etter årets NNM:

http://bodo-orientering.no/Resultater/2009/NNM-2009.html
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet