B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Grasrotandelen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Frode
Aktiv

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Man Feb 02, 2009 9:49 pm    Tittel: Grasrotandelen Svar med Sitat

Enten du har sett annonsene i VG eller ei med overskriften "Frivillige mottakere søkes" - B&OI orientering har blitt registrert i Frivillighetsregisteret. Det betyr at fra 1. mars kan du som spiller på Norsk Tippings spill (unntatt Flax og Extra) bestemme hvilket lag eller forening som skal motta inntil 5 % av din innsats. Grasrotandelen betyr ikke økt innsats eller reduksjon i eventuell premie. Det er rett og slett bare en andel av innsatsen som går direkte til det laget du ønsker, istedenfor å gå inn i den store potten med tippemidler.

Herved oppfordres alle som spiller på Norsk Tippings spill til å registrere B&OI orientering som "sitt" lag. Det er ingen forutsetning at man er medlem i klubben så det er bare å anbefale familie, naboer, venner etc. til også å registrere seg.

For nærmere detaljer på hvordan man foretar registreringen vises til https://www.norsk-tipping.no/page?id=498. Ved levering av spill fom mars, vil man også bli gjort oppmerksom på Grasrotandelen hos kommisjonærene.

Vær obs på at klubben er registrert som B&OI orientering når du skal velge mottaker. Eventuelt kan organisasjonsnummer 976 329 414
benyttes.

Sist endret av Frode den Søn Feb 22, 2009 10:19 pm, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Feb 03, 2009 8:28 am    Tittel: Svar med Sitat

Very Happy Glimrende. Spiller du Lotto for 100kroner går 5 kroner rett til klubben din. Her bør vi tipse alle som går turorientering også. Jeg har allerede tipset gambleren Lars Petter.
Til Toppen
Lars Petter
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 05 Mar 2009

InnleggSkrevet: Fre Mar 06, 2009 1:30 pm    Tittel: Jada, full rulle her! Svar med Sitat

Ser at det er bare meg som har registrert meg! Ser også at verdien har tilbakevirkende kraft for det jeg har tippet tidligere i år.. Så statistikken så langt ser slik ut pr. dags dato;
Fra:
To 01.01.2009
Til:
Sø 31.05.2009
Beløp:
231,-
Antall spillere :
1

Som dere ser blir en krone her og en krone der fort penger.

Vil samtidig foreslå at disse pengene blir holdt av til et bestemt formål, *f.eks. nytt EKT utstyr, så vi har ekstra å låne ut til skolene (meg). Ekstra printer til strekktider. Evt bruke grasrotandelen på gratis skolekart til skolene (i håp om at det gir økt rekruttering)
*Et annet formål vi kan bestemme oss for er sponsing av fellesbuss til større arrangement

MEN dersom vi går ut å sier at det går til et bestemt formål som berører mange bodøværinger, så kanskje mange foreldre og andre turorienterere vil registrere seg og la grasrotandelen gå til oss Very Happy
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2009 3:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nå er det to stykker.

Jeg tipper nesten aldri selv, men når jeg gjør det skal jeg registrere meg.
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2009 8:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Spillkommisjonærene har hengende lister i sine lokaler der lagene kan presentere seg med klubbnavn og organisasjonsnummer. Her kan spillere uten klubbtilhørighet velge seg en klubb. Jeg har skrevet oss på lista til Jarnæskiosken.
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Mar 11, 2009 1:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nå er vi tre og innkommet beløp nærmer seg 300 kroner.
Jeg registrerte meg i går på Narvesen på Hunstadsenteret og det er bare å registrere spillekortet på B&oi orientering 976329414. Ved å gå inn på Grasrotandelen kan man jo følge med hvor mye som kommer inn til de forskjellige klubbene. Velkommen etter! Mange bekker små blir til en stor Å. Very Happy
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2009 12:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg registrerte meg også i går, så nå er vi fire. Vant forøvrig 45 kr samtidig som 5% av årets satsing, ca 800kr, ga ca 40 kr i klubbkassa.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2009 8:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

Sjøl har jeg ikke tippet/spilt på flere år, men prøver å verve familie selv om de ikke er bosatt i Bodø. Tror jeg fikk lurt inn en av mine brødre i går. Så får vi se om jeg får begynne å tippe sjøl etterhvert.

5 stk så lang er ikke akkurat imponerende, men noen er bedre enn ingen.
Til Toppen
Frode
Aktiv

InnleggSkrevet: Ons Mar 18, 2009 6:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nå har også jeg registrert meg og faktisk tippet en midtukekupong for første gang i mitt liv. Nå er ikke innlevering av tippekupongen på onsdager ukjent fra "gamle dager", men den gang gikk ikke kampene før i helga.
Til Toppen
Marit Lunde
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 26 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tor Mar 19, 2009 10:24 am    Tittel: Info om grasrotandelen Svar med Sitat

Vi skal legge ved info om muligheten for å støtte B&OI gjennom grasrotandelen i årets turorienteringsposer. Vi får håpe det gir resultater.

Jeg skal dessuten få min morfar til å registrere seg. Han tar lotto på alvor Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Bamse
Orienteringslegende

InnleggSkrevet: Man Mar 30, 2009 2:37 pm    Tittel: Svar med Sitat

Pr idag er det registrert 11 spillere og det er kommet inn 728 kr. Holder disse spillerne tempoet oppe i spillingen sin så blir det ca 3000 kr på årsbasis til laget.
Har du ennå ikke meldt deg på så vær klar over at all innsats etter 1.jan i år vil gi uttelling for laget. Det er altså ikke for seint.
Så kan vi lure på hva 3000 kr betyr for oss. Som materialforvalter så kan jeg opplyse om at det vil dekke opp for de postbukkene som forsvant i fjor.
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 9:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Smile Ja da har vi fått 20 stk som bidrar med noen slanter til vår klubbkasse. Pr dagsdato er det kommet inn 1851 kroner. Dette beløpet vil nok øke etterhvert. Mange bekker små blir en stor Å.
Jeg har faktisk vunnet noen hundrelapper også på min lotto, så det er sjans i hengande snøre.. God helg.

Per
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet