Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Frode Aktiv
Ble Medlem: 30 Apr 2008 Innlegg: 32
|
Skrevet: Man Feb 02, 2009 9:49 pm Tittel: Grasrotandelen |
|
|
Enten du har sett annonsene i VG eller ei med overskriften "Frivillige mottakere søkes" - B&OI orientering har blitt registrert i Frivillighetsregisteret. Det betyr at fra 1. mars kan du som spiller på Norsk Tippings spill (unntatt Flax og Extra) bestemme hvilket lag eller forening som skal motta inntil 5 % av din innsats. Grasrotandelen betyr ikke økt innsats eller reduksjon i eventuell premie. Det er rett og slett bare en andel av innsatsen som går direkte til det laget du ønsker, istedenfor å gå inn i den store potten med tippemidler.
Herved oppfordres alle som spiller på Norsk Tippings spill til å registrere B&OI orientering som "sitt" lag. Det er ingen forutsetning at man er medlem i klubben så det er bare å anbefale familie, naboer, venner etc. til også å registrere seg.
For nærmere detaljer på hvordan man foretar registreringen vises til https://www.norsk-tipping.no/page?id=498. Ved levering av spill fom mars, vil man også bli gjort oppmerksom på Grasrotandelen hos kommisjonærene.
Vær obs på at klubben er registrert som B&OI orientering når du skal velge mottaker. Eventuelt kan organisasjonsnummer 976 329 414
benyttes.
Sist endret av Frode den Søn Feb 22, 2009 10:19 pm, endret 1 gang |
|
Til Toppen |
|
 |
Per R Forumavhengig
Ble Medlem: 08 Mai 2008 Innlegg: 118
|
Skrevet: Tir Feb 03, 2009 8:28 am Tittel: |
|
|
Glimrende. Spiller du Lotto for 100kroner går 5 kroner rett til klubben din. Her bør vi tipse alle som går turorientering også. Jeg har allerede tipset gambleren Lars Petter. |
|
Til Toppen |
|
 |
Lars Petter Nybegynner på forumet
Ble Medlem: 05 Mar 2009 Innlegg: 1 Bosted: Bodø
|
Skrevet: Fre Mar 06, 2009 1:30 pm Tittel: Jada, full rulle her! |
|
|
Ser at det er bare meg som har registrert meg! Ser også at verdien har tilbakevirkende kraft for det jeg har tippet tidligere i år.. Så statistikken så langt ser slik ut pr. dags dato;
Fra:
To 01.01.2009
Til:
Sø 31.05.2009
Beløp:
231,-
Antall spillere :
1
Som dere ser blir en krone her og en krone der fort penger.
Vil samtidig foreslå at disse pengene blir holdt av til et bestemt formål, *f.eks. nytt EKT utstyr, så vi har ekstra å låne ut til skolene (meg). Ekstra printer til strekktider. Evt bruke grasrotandelen på gratis skolekart til skolene (i håp om at det gir økt rekruttering)
*Et annet formål vi kan bestemme oss for er sponsing av fellesbuss til større arrangement
MEN dersom vi går ut å sier at det går til et bestemt formål som berører mange bodøværinger, så kanskje mange foreldre og andre turorienterere vil registrere seg og la grasrotandelen gå til oss  _________________ LP |
|
Til Toppen |
|
 |
Arne Kristian websjef
Ble Medlem: 29 Apr 2008 Innlegg: 509
|
Skrevet: Tir Mar 10, 2009 3:57 pm Tittel: |
|
|
Nå er det to stykker.
Jeg tipper nesten aldri selv, men når jeg gjør det skal jeg registrere meg. |
|
Til Toppen |
|
 |
Bamse Orienteringslegende
Ble Medlem: 30 Apr 2008 Innlegg: 193
|
Skrevet: Tir Mar 10, 2009 8:23 pm Tittel: |
|
|
Spillkommisjonærene har hengende lister i sine lokaler der lagene kan presentere seg med klubbnavn og organisasjonsnummer. Her kan spillere uten klubbtilhørighet velge seg en klubb. Jeg har skrevet oss på lista til Jarnæskiosken. |
|
Til Toppen |
|
 |
Per R Forumavhengig
|
Skrevet: Ons Mar 11, 2009 1:51 pm Tittel: |
|
|
Nå er vi tre og innkommet beløp nærmer seg 300 kroner.
Jeg registrerte meg i går på Narvesen på Hunstadsenteret og det er bare å registrere spillekortet på B&oi orientering 976329414. Ved å gå inn på Grasrotandelen kan man jo følge med hvor mye som kommer inn til de forskjellige klubbene. Velkommen etter! Mange bekker små blir til en stor Å.  |
|
Til Toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tor Mar 12, 2009 12:56 pm Tittel: |
|
|
Jeg registrerte meg også i går, så nå er vi fire. Vant forøvrig 45 kr samtidig som 5% av årets satsing, ca 800kr, ga ca 40 kr i klubbkassa. |
|
Til Toppen |
|
 |
Marit J Forumavhengig
Ble Medlem: 29 Apr 2008 Innlegg: 238
|
Skrevet: Tor Mar 12, 2009 8:55 pm Tittel: |
|
|
Sjøl har jeg ikke tippet/spilt på flere år, men prøver å verve familie selv om de ikke er bosatt i Bodø. Tror jeg fikk lurt inn en av mine brødre i går. Så får vi se om jeg får begynne å tippe sjøl etterhvert.
5 stk så lang er ikke akkurat imponerende, men noen er bedre enn ingen. |
|
Til Toppen |
|
 |
Frode Aktiv
Ble Medlem: 30 Apr 2008 Innlegg: 32
|
Skrevet: Ons Mar 18, 2009 6:40 pm Tittel: |
|
|
Nå har også jeg registrert meg og faktisk tippet en midtukekupong for første gang i mitt liv. Nå er ikke innlevering av tippekupongen på onsdager ukjent fra "gamle dager", men den gang gikk ikke kampene før i helga. |
|
Til Toppen |
|
 |
Marit Lunde Nybegynner på forumet
Ble Medlem: 26 Jul 2008 Innlegg: 8 Bosted: Ragnar Schjølbergs vei 15
|
Skrevet: Tor Mar 19, 2009 10:24 am Tittel: Info om grasrotandelen |
|
|
Vi skal legge ved info om muligheten for å støtte B&OI gjennom grasrotandelen i årets turorienteringsposer. Vi får håpe det gir resultater.
Jeg skal dessuten få min morfar til å registrere seg. Han tar lotto på alvor  |
|
Til Toppen |
|
 |
|
Skrevet: Man Mar 30, 2009 2:37 pm Tittel: |
|
|
Pr idag er det registrert 11 spillere og det er kommet inn 728 kr. Holder disse spillerne tempoet oppe i spillingen sin så blir det ca 3000 kr på årsbasis til laget.
Har du ennå ikke meldt deg på så vær klar over at all innsats etter 1.jan i år vil gi uttelling for laget. Det er altså ikke for seint.
Så kan vi lure på hva 3000 kr betyr for oss. Som materialforvalter så kan jeg opplyse om at det vil dekke opp for de postbukkene som forsvant i fjor. |
|
Til Toppen |
|
 |
Per R Forumavhengig
|
Skrevet: Tor Jun 04, 2009 9:25 am Tittel: |
|
|
Ja da har vi fått 20 stk som bidrar med noen slanter til vår klubbkasse. Pr dagsdato er det kommet inn 1851 kroner. Dette beløpet vil nok øke etterhvert. Mange bekker små blir en stor Å.
Jeg har faktisk vunnet noen hundrelapper også på min lotto, så det er sjans i hengande snøre.. God helg.
Per |
|
Til Toppen |
|
 |
|