B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Logosnarveier på hjemmesida

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> BLI BRUKER AV FORUMET
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Lør Nov 02, 2013 11:06 am    Tittel: Logosnarveier på hjemmesida Svar med Sitat

Jeg prøvde meg på snarveien "Facebook", men møtte veggen.
BUL Tromsø har opprettet ei "facebook"-side for o-gruppa som er synlig også for de som ikke er medlem av "facebook". Kan vi få til det samme?
Dette behovet mitt begrunner jeg slik: Jeg ønsker ikke å være medlem av noe annet enn B&OI Orientering for å få tak i den informasjon jeg har krav på som medlem jfr hjemmesida. I mine tillitsverv vil derfor min info til medlemmene fortsatt komme på hjemmesida (Kart, Lagshåndboka og forum).
For øvrig er det bra at logosnarveien til nettstedet opn er fjernet. Opn har utviklet seg til en blogg stort sett med tullprat og hetsing fra 3-4 aktører.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Marit J
Forumavhengig

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 10:59 am    Tittel: Svar med Sitat

Enig med Bamse i at det ikke må bli slik at man må være medlem av Facebook for å få med seg info fra laget. Info bør legges ut på hjemmesiden. En Facebook side hvor alle kan lese er en god ide, som bør vurderes hvis det ikke er noen sikkerhetsmessige problemer knyttet til det.

Ny link i stedet for OPN, kan være den nye o-siden:http://www.o-norge.no

Hittil synes jeg den har vært en positivt bidrag med stoff fra ulike bidragsytere.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Man Nov 04, 2013 10:46 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Jeg var ikke klar over denne problemstillingen. Skal kikke litt på dette.

Regner med at dersom dette skal fikses på så må vi legge ned B&OI orientering som "gruppe", og heller opprette oss som "side" (som feks BUL Tromsø orientering og NNM).

https://www.facebook.com/groups/76579116955/#!/BULTromsoOrientering?fref=ts

https://www.facebook.com/groups/76579116955/#!/NNMOrientering2012

Det vil bety at det kun vil være en bruker ("B&OI orientering") som vil kunne skrive på veggen, mens alle andres skriverier vil havne på "gjesteveggen", og dermed mye mindre synlig. Og dermed forsvinner litt av den gode måten facebooksiden vår fungerer på i dag.

Jeg regner ikke med at ikkefacebook-brukere vil skjønner forskjellen, men dersom vi skal gjøre det som BUL Tromsø så blir det som en redigert hjemmeside med en (eller et lite panel) forfattere.

Mitt forslag er at vi heller prøver (som i dag) å legge mest mulig av det som havner på FB-siden over på hjemmesiden eller diskusjonsforumet, i alle fall det som er interessant for alle.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Man Nov 04, 2013 10:51 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er altså ikke meningen å få mindre informasjon på hjemmesiden.

FB-siden er ment som et tilbud for alle som er interessert i å informere noe tilgang til raskt å gjøre dette, så får jeg som har redaktøransvar på hjemmesiden (bodo-orientering.no) ha ansvaret å videreformidle det meste/viktigste. Men jeg sitter ikke på facebook 24/7, så det vil være noe treghet i dette systemet.
Til Toppen
admin
Administrator på forumet

Ble Medlem: 03 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 11:03 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen.

Jeg har funnet ut at jeg ønsker å beholde facebook-gruppa slik den er. Det er to hovedgrunner til det:

1) det er en innarbeidet gruppe med nesten 100 medlemmer.
2) i en gruppe så kan medlemmene selv skrive "nyheter" og beskjeder uten å gå via en moderator, og dermed kan beskjeder raskt formidles til store deler av gruppa.

Men det skal ikke være nødvendig å være facebook-bruker for å være en del av informasjonsflyten i klubben.

Jeg vil derfor prøve enda mer/bedre å legge ut informasjon som postes på facebook ut på hjemmesiden, men kanskje spesielt her i forumet. Jeg vil også oppfordre de som legger ut info om å gjøre det begge steder.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 5:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Støtter deg i valget hvis alternativet er åpen side facebook side uten mulighet for at vi alle kan lage innlegg.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Nov 06, 2013 9:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Mulighet for å skrive innlegg vil det bli, men de vil bli gjemt bort i "innlegg av andre" som er svært lite synlig.

Kikk feks på NNM-siden og dine innlegg der, Marit. Det er kun "NNM orientering" (jeg) som får poste på forsiden.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> BLI BRUKER AV FORUMET Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet