B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Om klubbytte og et tusen takk

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
admin
Administrator på forumet

Ble Medlem: 03 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tor Sep 05, 2013 11:49 am    Tittel: Om klubbytte og et tusen takk Svar med Sitat

Følgende er fra Håvard Irgens.

Hei!
Som mange vet så kommer jeg til å bytte klubb nå i september. Jeg bytter til Fossum IF, som er en av landets beste juniorklubber. Det er kanskje flere som synes det er merkelig å bytte klubb før sesongslutt, eller å bytte klubb selv om en er boende i Bodø. Jeg vil derfor prøve å forklare mine tanker rundt dette klubbyttet.

Grunnen til at jeg ønsker å bytte klubb er at jeg føler jeg trenger nye utfordringer. Jeg har kommet opp på ett nivå, der jeg trenger nye utfordringer for å ta nye steg. Det å kunne løpe de store stafettene som "Tiomila" og "Jukola" vil gi veldig mye motivasjon, og en mulighet til å møte verdens beste o-løpere til duell.

Da jeg var 12 år og fersk, hadde jeg en stor gjeng med løpere som var i alderen 13-17. Jeg var heldig som fikk lurt meg med på kretssamlinger og løp, der jeg hele tiden fikk prøve meg mot Petter og de andre gutta. Jeg var også veldig heldig som hadde Arild og Per Rekkedal som gode sparringspartnere. Det store målet var i flere år å slå Per og ikke være langt bak Arild. Denne motivasjonen og gode matchingen tror jeg var veldig viktig for at jeg fortsatte med orientering, og at jeg hadde jevn utvikling.

Miljøet i Bodø var helt fantastisk. Å være på samling med Bodø, enten det var sørpå eller kretssamling, så var det alltid noe som hendte. En tur jeg husker spesielt var da vi var på "Pinseløpene" på Løten i 2008. Vi deltok på løpene, men det var ikke det som var høydepunktet. Å være yngst av en gjeng på 9 ungdommer var en kjempeopplevelse. 13 stykker på en hytte beregnet på 8 var også en god måte å bli bedre kjent. Jeg håper at de som er 11-16 nå, kan få like motiverende opplevelser fremover! Nå er jeg blant de eldste av ungdom/junior-gruppa, og selvfølgelig føler jeg at jeg burde ta den rollen som Petter, Håkon og Jakob hadde for meg.
Nå når Petter og Jakob flytter, så blir det mindre matching for meg på trening og i konkurranse. Det er aldri gunstig å være blant de beste i en klubb. Jeg tror at ved å ha noen å strekke seg etter, så vil man ta større seg, enn om man er alene på topp. De som nå er 13-16 er veldig gode, og etter å ha sett hvordan de løper i 6 og 4 km på Saltenkarusell løpene, så er jeg ikke bekymret for fremtidige topp-løpere fra Bodø. Jeg tror at ved å bo i Bodø, men løpe for Fossum, så vil jeg kunne bidra i miljøet, men også få nok utfordring og oppfølging som jeg ønsker. Jeg tenker også å flytte til Oslo neste år, for å fullføre videregående og å komme nærmere Fossum.

Jeg har tenkt litt hvordan jeg kan gi mest mulig tilbake til Bodø, og jeg tror jeg har kommet frem til noen gode forslag:
-Ha delvis ansvar for vintertreningene på tirsdager
-Hjelpe 13-18 åringene med trening, o-teknikk og erfaring fra store løp.
-Lage noen økter på våren som kan henge lenge ute.

Tusen takk for fantastiske år i Bodø orientering. Gleder meg til å følge med på utviklingen til ungdomsløperne våre, og håper på mange gode økter med Bodø gjennom høsten og vinteren!
Mvh Håvard!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> Sett og hørt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet