B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Mørkvedmarka Saltensprint nr 5 2012, 25.sept
Gå til side Forrige  1, 2

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Bjørnar
O-troll

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Lør Sep 29, 2012 1:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Siden jeg er avslørt som skyldig i lav postuthenging på post 11, er det selvfølgelig nødvendig med en kommentar. I følge postbeskrivelsen skulle posten henge på nordsiden av steinen, noe den også gjorde. Dersom det skulle ha noen hensikt å legge posten på nordsiden, burde den ikke være synlig på lang avstand fra sydsiden. Steinen var som kommentert tidligere veldig liten, og dermed måtte posten legges lavt for å oppnå ønsket effekt. Diskusjonen i forumet viser delvis at posten hadde god effekt; Espen stolte på retninga og gikk rett i, rutinerte Anders K tvilte, tapte 5-10 sekunder, og endte 7 sekunder bak Espen på resultatlista.

Som Espen skrev, er steinen egentlig for liten til å være med på kartet. Kartnormen sier at en stein skal være minimum 1 meter høy (og tydelig i terrenget) for å bli tatt med på et o-kart, og denne steinen burde vurderes fjernet fra kartet. Som postutsetter kunne jeg ha kompensert for steinens størrelse ved å sette posten høyere, men jeg valgte åpenbart ikke å benytte meg av muligheten...

Når det gjelder post oppå skrent, så sliter jeg med å finne gode argumenter for at dette er dårlig praksis...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Lør Sep 29, 2012 10:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Enig med Bjørnar i at det ikke kan kalles dårlig praksis å legge post oppå skrent.
Post opp å skrent er ikke så vanlig, men så lenge det står i postbeskrivelsen mener jeg vi ikke har grunn til å klage.

Sjøl gikk jeg først under, men var bare irritert på meg selv for at jeg ikke sjekket postbeskrivelsen som jeg burde ha gjort, og kanskje spesielt siden det er sprintløp.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Søn Sep 30, 2012 4:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

....og jeg bet meg ikke merke i at posten var spesielt gjemt.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet