B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Sprint på Mørkvedlia 27.09
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Bendik
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 23 Sep 2008

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 9:19 pm    Tittel: Sprint på Mørkvedlia 27.09 Svar med Sitat

Ja, da var alt klart for mitt første forsøk som løypelegger. Kart i 1:4000, start fra Mørkvedlia, utenfor Mørkvedhallen kl 17:30.

A-løype på ca. 2,6 km, N-løypa er 1,2. Ganske mye i terreng, og orienteringssko anbefales over vanlige joggesko.

Vel møtt!
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2011 8:20 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kommer! Gleder meg til å prøve løypene dine, de er sikkert kjempebra!

Artig at det er litt vått og kaldt.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Espen Skiri
Forumavhengig

Ble Medlem: 06 Okt 2009

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2011 2:43 pm    Tittel: Svar med Sitat

Arne Kristian skrev:
Artig at det er litt vått og kaldt.

Delte meininga, men morsomt blir det i alle fall
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2011 6:21 pm    Tittel: Svar med Sitat

Morsom løype. Gikk kjapt i begynnelsen, og til 4 var det et langt strekk. Det var vel mest bare transport, så ikke noe alternativ her.

Ellers var det litt tungt opp til universitet, da var jeg ganske sliten og hadde fått litt vondt i kneet igjen.

Til 11 løp jeg langs bilveien. Vet ikke om det var lurt?

Ellers er jeg litt bekymret for Anders K som falt og slo seg i hodet. Håper det går bra.
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 7:14 am    Tittel: Svar med Sitat

Nei, det var ikke noe hyggelig møte med asfalten på P-plassen ved Politihøgskolen. Så ikke sperringene mellom betongblokkene fordi jeg leste kartet underveis der, og gjorde en "svingstang-salto" over jernstanga. Har vondt i noen forslåtte muskler og ribbein, men verre: to knekte fortenner som nok kommer til å kreve en del tannlegearbeid fremover. Ellers ok.

Jeg har plutselig endret mitt syn på forskjellige former for o-løp: o-løp skal foregå i skog - ikke på asfalt!
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 11:30 am    Tittel: Svar med Sitat

Det var ikke bra Anders. Du var skrekkelig blek sa jeg så deg sittende i gresset ved mål.

Jeg har hørt at det er flere som har skadet seg på samme sted, blant annet noen som har syklet rett på og falt. Universitetet burde nok fått dem malt eller noe.

Jeg kan godt prøve å komme med litt konstruktiv kritikk til løypa.

De første tre postene var fine. Strekket til post 4 virker litt for langt, tror ikke det er mange veivalg her heller. Kanskje kunne det vært en post eller to i mellom?

Post 9 er ikke spesielt god. Slik den ligger nå løper man inn og ut samme vei til posten, og det er i utgangspunktet ikke veldig bra. Hadde den ligget litt lengre bak universitet kunne det vært et alternativ å løpe på vestsiden.

Men for all del, fin løype Bendik, hvis dette var ditt første forsøk. Da synes jeg at vi er skyldig deg en skikkelig tilbakemelding på arbeidet ditt.
Til Toppen
Marit J
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 7:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mange diska, de fleste lot seg lure til å stemple på nr 154 som var en av postene i Håvard Bergs ukas løype for forsvaret.

Sjekk av koder er en god regel. Posten lå nært vår 8. men det var langt mellom kodene som var 80 og 154.
Til Toppen
Espen Skiri
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 8:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

Au, Anders.

Ble nesten lurt av nr. 154. Dessuten sprang æ nesten fra 8 til 10, streken gikk jo gjennom postringen. Fin løype uansett. Men 5, den va feilplassert eller?
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 9:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det var da voldsomt til disk-prosent i herreklassen ! Det er jo like ille som kvalifiseringa til supersprinten i o-landsleiren der også B&OI-ere ble disket. Det må visst kjøres et kurs i bruk av postbeskrivelsen og hva de tallene i kolonna bak postnummeret betyr. Har ikke sett løypa og kan ikke uttale meg om det post nr.154 i praksis fungerte som en skikkelig lurepost. Men koder bør sjekkes uansett. Og det er ikke bare ferske løpere som har gått i baret. Mange med lang fartstid har også havnet i klubben for diskede i Saltensprinten.
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 7:30 am    Tittel: Svar med Sitat

Må gi medhold til Espen Skiri. Post 5 lå dessverre på feil kolle. Tapte nok over 2 minutter på den(tok venstreveivalg via stien). Ellers var det godt å få prøvd løpsstyrken i gjen. Kanskje burde vi alle prøve oss på en 3000 meter på banen? Det er viktig for en o-løper å kunne løpe fort.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 7:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg sier som Erik Østli etter knockoutsprinten på O-landsleiren: - Gutter!: Forbanna idioter!!

Omfatter selvfølgelig meg selv også, som presterte å løpe rett fra 8. til 11. post (streken fra 10. til 11. gikk gjennom ringen på 8.-post)...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 8:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Oisann, det var mange diskede Smile ikke bare "nye" løpere men også rutinerte løpere. Og ikke bare unge løpere, men også godt voksne. Det er ingen trend i hvem som har stemplet feil.

Jeg var innom 154 først jeg også, men jeg hadde koden i hodet før jeg kom til posten. Det var lett å tro at man var på rett sted siden man kommer rett fra en tung bakke og har sløret blikk, men likevel er det bare slurv. I tillegg hang den røde dingsen i en tråd og sto ikke på en bukk som alle de andre.

Jeg tapte ikke 2 minutter på den feilplasserte posten (kanskje 40 sekunder), men jeg var nede på rett detalj og kikket. Jeg er ikke av de som løper spesielt fort, men har grei kontroll med kartet. Dette er i ganske sterk kontrast mot slik jeg hadde det i tenårene. Da løp jeg ganske fort men hadde altfor ofte en stor bom, gjerne på en av de første postene.

Synes Per R har et godt poeng med den 3000 meteren, selv om jeg gruer meg til den. Det vil være svært avslørende, men også en inspirasjon til å komme i bedre form.
Til Toppen
Bamse
Orienteringslegende

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 1:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Flott at de unge tar på seg løypeleggeroppdrag. Øvelse gjør mester.
Det er noen spesielle utfordringer når man skal legge sprintløyper i og med at det blir strekk på "kryss og tvers" og dermed lett uoversiktlig og vanskelig å "se" løypa. Det jeg er opptatt av gjelder ikke spesielt for dette løpet, men jeg tar eksempler herfra. Streken mellom 10. og 11. post gjennom postringen rundt 8. har vært nevnt. Her burde streken vært brutt. Andre ting (små grep) som hadde bidratt til bedre oversikt hadde vært å flytte 4-tallet til motsatt side av postringen. 5-tallet burde vært plassert sørøst for ringen slik at kartet ble mer lesbart inn mot posten og kanskje hadde feil utsetting vært unngått. Streken fram til denne posten dekker stien. Hadde streken vært justert litt til side for stien så hadde nok ikke Per tatt det lange venstreveivalget på sti og kanskje heller ikke merket at posten var feilplassert (?) før et stykke ut på strekket til 6.
Da jeg kom opp bakken på vei til 8. og visste at jeg skulle ned bakken igjen til 9. og så forsvarets "lurepost" så skjønte jeg at her var det muligheter til plassering over bunnen på resultatlista selv i mitt rusletempo. Under våre små forhold (ei sprintløype) er det lett å legge seg til uvanen med å ikke sjekke koder.
Trist med Anders, men i Hans L. Werp sin kronikk på opn i forbindelse med de siste worldcup-løpene er det et avsnitt om de nye løpesett som utvikles med innføring av nye distanser (kroppen på skrå i løpsretningen og nistirring på kartet).
Til Toppen
Per R
Forumavhengig

Ble Medlem: 08 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 2:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Bamse.
Du har helt rett. Jeg så ikke stien under streken mellom 4. og 5.post før jeg tok av plastposen hjemme i går kveld.
Men jeg setter utrolig stor pris på at ungdommen(og andre nye løypeleggere) prøver seg. Jeg kommer alltid tilbake. Stå på!!
Til Toppen
Espen Skiri
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 4:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Utrolig mange diska, ja. Rart at ingen merka at det var en post som brukes til trening (da stemplinga hang i en snor).
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet