B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

PRI 2011

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 9:12 am    Tittel: PRI 2011 Svar med Sitat

PRI-lista er ajour etter Reipå-løpet den 1.juni (men Kjerringøyløpet er ennå ikke tatt med). 108 løpere er på lista (dvs at de har sprunget i de 3 lengste løypene). Petters usedvanlige gode tider, og en del ualminnelig vanskelig terreng med "alt for mye" spredning (Rønvikfjellet og Arlia) har stilt store krav til korreksjonsfaktorene, men som alltid: denne lista er ubarmhjertig korrekt og avslørende, inntil det motsatte er bevist (og den tilhører de få fenomener i verden det er umulig å motbevise Laughing )

Petter leder selvfølgelig, med 75 Shocked . (Man må tilbake til 2007 for å finne tilsvarende, da Nils Albert Aamand og Arild endte opp med 74 og 75. Carl Henrik Bjørseth fikk 71/72 poeng for løpene sine i NNM i 2009).

Arild ligger på 82, Håvard på 85, omtrent som i fjor. Lars har slitt med skade, og har nå 96, Jakob 98 som i fjor, Aviaja 101, Per 103, Håkon 110, omtrent som i fjor. Torbjørn har en kjempefremgang og har 108! Asgeir Jordbru er ny på lista, og legger seg foreløpig på 111, men jeg gjetter på at han løper seg i bedre form og vil avansere. Ivar 114, undertegnede 116 Sad , websjef Arne Kristian rett bak på 118 - her blir det knallhard kamp! Leif Magne har vært veldig ujevn, og kan nok havne hvor som helst?, nå er det 121.

Mari og Heidi har forbedret seg rundt tjue poeng og har hhv. 127 og 135. Espen er også langt oppe på lista med 136 nå. Hurra for de "nesten yngste"! Og hurra for Katrine og Odd-Ivar, som også har gått frem flere titalls poeng, har nå 152 og 158.

Siden lista er ubarmhjertig avslørende: gi beskjed hvis du ikke ønsker å bli omtalt her, eller omvendt: hvis du savner ditt navn i omtalen. Den fullstendige tabellen tar jeg med meg på løp.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lars Reitan
Forumavhengig

Ble Medlem: 09 Jun 2008

InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 12:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tror Håkon og Jakob har mye "uforløst". Tror begge er mye bedre enn det indeksen p.t. viser. Og hvor er Ask? - tror også han er mye bedre enn det han har fått vist hittil i år.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 7:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg føler nok jeg har et meget større potensiale enn hva jeg har vist så langt, ja. Hadde et par løp i starten (Rønvikfj. og Maskinisten) med litt for mye bom. I Arlia, når Petter endelig måtte ut av hjemmeterrenget, vil jeg nok tippe at PRI-en min lå betydelig under 98.

Anders: Hvis du sender meg lista kan jeg legge den ut på hjemmesiden:)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 7:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Skuffende, jeg trodde jeg hadde rundt 90.

Jeg er fornøyd med å ligge så tett opp mot Andres.
Til Toppen
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 9:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jakob i Arlia: 87 Very Happy
Ask kommer med på lista når de dårligste løpene hans strykes etterhvert.
Lista kan studeres i detaljer på løp.
Til Toppen
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 12:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Nivået på det som ble prestert i Arlia var mildt sagt langt under pari for ganske mange. Jeg bommet 10 min men vant likevel. Burde ikke få PRI særlig langt under 90 for dette løpet. Synes Jakob har fått veldig godt betalt med en PRI på 87 her.
Forslag: Min tid minus 10 min gir en PRI på 80.

Angående Petter: Han har vel dokumentert ganske greit at han er knallgod også utenom hjemmeterrenget, bare ikke i Arlia.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 3:21 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei, stille nå Arild! Wink Følte jeg gjorde et meget godt løp i Arlia. Nesten ingen bom, bare et par småsleiver, så etter min mening er 87 akkurat passe.
Må jo få betalt når jeg fikser et terreng som de fleste andre åpenbart sliter i Smile Veier litt opp for Rønvikfjellet som jeg aldri får orden på.

At Petter løper som en varmesøkende missil i de fleste terreng er det vel liten tvil om (sist 3.-plassen i Crafcup), men at han har en viss fordel på løp på R.fjellet og i Maskinisten er vel ganske sikkert. På samme måte som at jeg visse fordeler i Fridalen. Når man kan se på kartet og tenke; "å ja, der!", er det utvilsomt en fordel.
Jeg sier ikke at det er urettferdig, for det vil jevne seg ut etterhvert, men i starten vil det påvirke PRIen.

Uansett skal Petter selvsagt ha skryt for resultatene så langt, og for min del er jeg bare glad for at det fortsatt er noen måneder igjen til PRIO!
Arild
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 10:38 am    Tittel: Svar med Sitat

Jakob trenger ikke være misfornøyd med sitt løp i Arlia. Men det er det andre som har grunn til å være. Bl.a. meg som kanskje fikk bedre PRI her enn både i løpene fra Maskinisten og Rønvikfjellet.

Et forslag til endring i utregningen som PRI-sjefen kan vurdere:
Sum av beste strekktider er et vurderingskriterium og bør i 6-ern gi en PRI et sted mellom 70 og 75. Da får alle som fortjent når de tuller seg bort slik som i Arlia. Da vil en som løper så godt at han vinner alle strekkene få en slik PRI.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 2:17 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det var ingen dum idé for utregningsmetode Arild. Støtter deg på den, men det vil nok muligens kreve en del ekstra arbeid for Anders når han må regne ut summen av de beste strekktidene for hver løype. Jeg kan jo spørre Jan-Kåre om han har mulighet for å legge inn en slik funksjon i Motime hvis dette er en aktuell endring å gjøre?
Anders K
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 8:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

De som løp tålig bra i Arlia, bør få betalt for det. Det er et vanskelig område, og nesten ingen gjorde gode løp der. PRI er en relativ indeks, og hvis alle skulle få dårlige tall fra Arlia, blir resultatet at samtlige som hadde mot nok til å stille opp der, straffes på indeksen sin. Tallene jeg har funnet fram til er et høvelig kompromiss mellom "løp i forhold til det optimale" og "løp i forhold til konkurrentene". Likevel var det mange som fikk dårlig PRI der.
Til Toppen
Elin I.
Forumavhengig

Ble Medlem: 11 Jun 2008

InnleggSkrevet: Man Jun 13, 2011 10:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg satser i år på så dårlig PRI at sjansen blir stor på Klubbmesterskapet;)). håper i alle fall jeg snart kan begynne å løpe...
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> PRI og Spurt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet