B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden B&OIs diskusjonsforum
o-gruppas uformelle samlingsplass

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Saltensprinten 1-2010 Skaug

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arne Kristian
websjef

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 1:38 pm    Tittel: Saltensprinten 1-2010 Skaug Svar med Sitat

Første løp av året går på Skaug. Det er sprint.

Start fra 18:00, tirsdag 20.april.

Løypelegger er Morten Tjønndal og løpsleder er Bjørnar Hegreberg.

Dette blir gøy.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Jakob
Forumavhengig

Ble Medlem: 10 Jun 2009

InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 5:28 pm    Tittel: Svar med Sitat

start fra kl 18:00 den ...?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
admin
Administrator på forumet

Ble Medlem: 03 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 8:16 am    Tittel: Svar med Sitat

...tirsdag den 20.april
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Jakob
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 8:56 am    Tittel: Svar med Sitat

Æ kommer! Very Happy
Morten T.
Nybegynner på forumet

Ble Medlem: 04 Jun 2008

InnleggSkrevet: Søn Apr 18, 2010 9:14 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tre stikkord om Skaug terrenget.

Åpent - Vått - Enkelt.

Det er snøfritt med unntak av enkelte flekker som heller mot nord.

Det er noen gamle gjerder på kartet (inntegnet) som kan være vanskelig å oppdage i fart. De som er mest skjult merkes med plastbånd i toppen.

Odden brukes til storfe-beite om sommeren og stolpene til strømgjerdet står. Strengen ligger på bakken langs stolpene og skulle ikke by på problemer.

Vel møtt
Morten og Bjørnar
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Man Apr 19, 2010 8:21 am    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Det er noen gamle gjerder på kartet (inntegnet) som kan være vanskelig å oppdage i fart.

Dette bør ikke være noe problem for enkelte av oss, altså.
Til Toppen
Lars Reitan
Forumavhengig

Ble Medlem: 09 Jun 2008

InnleggSkrevet: Tir Apr 20, 2010 8:39 am    Tittel: Info til arrangøren: Nye løpere - rekrutter - på O-løp Svar med Sitat

Vi (rekruttutvalget) er i gang med O-trening for nye løpere 10-12 og deres foreldre. 23 løpere + foreldre møtte på første trening. Vi har oppfordret samtlige til å delta på løp. Med unntak av de som var med i fjor, har de foreløpig lært for lite til å mestre ei N-løype på egenhånd, opplegget er derfor som følger:

Vi går gjennom N-løypa i grupper/evt. at de går sammen med foreldrene sine. Formål: Gjøre seg trygg og kjent, og lære litt mer om kart og karttegn underveis.

Dersom de har lyst må de få løpe løypa på tid (som de har gjort seg kjent i). De må få løpe flere sammen om de ønsker det. Og er det tid til det, må de få løpe samme løype flere ganger. Det gir mestringsfølelse.
Til Toppen
Arne Kristian
websjef

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 7:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Kartet innbyr jo ikke til store variasjoner når det gjelder det å lage løype, men gårsdagens løype var ikke veldig ulik sesongstarten for 2 år siden. Avslutningen var vel stort sett helt lik, og bare gamping.

Den største orienteringstekniske utfordringen tipper jeg var ned fra post 2 til post 3. Hvis man ikke tok ut riktig kurs fra starten av var det nok lett å komme feil ned på sletta, og det er nok ikke like lett for alle å ta seg inn.

Selv så jeg meg ut hvor elva møtte fjorden og løp den retningen, og traff ganske bra.

Haugen mot post 8 var like tung som forrige gang....

Flott at du ordnet resultatene Jakob! Eduardo Cid Cruz har betalt medlemsavgift og kan føres inn under B&OI orientering i stedet for ukjent.
Til Toppen
Jakob
Forumavhengig

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 12:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Resultater med strekktider ligger nå ute på hjemmesida, og han Eduardo har "blitt" B&OI-medlem! Very Happy
Anders K
Forumavhengig

Ble Medlem: 05 Mai 2008

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 6:11 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mange strekk liknet dem for 2 år siden, men terrenget gir ikke løypelegger mange valg. Det ble en flott kveld! Etter fratrekk av de som løp flere ganger, tror jeg det var 57 som sprang. Nybegynnerløypa var fin. I A-løypa viser strekktidene at noen la igjen "mye" tid på slettene rundt post 3 (her stoppet jeg også opp og nølte en stund - fikk likevel 9.beste H-strekktid, så det er flere som har nølt). Jeg gikk for høyt fra 5 til 6 og mistet 20 sekunder, og gikk ut en "rygg" for langt til høyre oppe på haugen til 8. og tapte 30 (?) sekunder der. Veivalg til 2.post (jeg løp oppe på ryggen, ble nok det samme i tid, men unngikk snø og kratt langs streken) og til 12.post (jeg gikk rett på - tja). Spurt og PRI kommer annet sted på forumet. Fysisk: omtrent akkurat like tungt som for 2 år siden.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B&OIs diskusjonsforum Forum Hovedsiden -> O-løp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet